جگوار در تلاش است تا سال ۲۰۲۵ فقط خودروی برقی تولید کند

شرکت لندرور نیز نخستین خودرو تمام برقی خود را در سال ۲۰۲۴ تولید می‌کند

فروش شرکت  جی. ال. آر پارسال و در بحبوحه همه‌گیری کرونا ۲۴ درصد افت کرد-Craig Barritt/Getty Images for Jaguar/AFP

جگوار در چارچوب برنامه‌های بلندپروازانه مدیر عامل جدیدش قصد دارد تا سال ۲۰۲۵ به وضعیتی برسد که فقط خودروی برقی تولید کند. 

شرکت جگوار لندرور (جی. ال. آر) مالک جگوار، طی چهار سال آینده به ساخت خودروهای دارای موتورهای درون‌سوز پایان خواهد داد و بر بازار خودروهای برقی تمرکز خواهد کرد. 

در نتیجه کارخانه‌های این شرکت در منطقه میدلندز دستخوش ادغام‌هایی خواهند شد و خط تولید خودرو شرکت جی. ال. آر از کارخانه کاستل برموویچ در شرق بیرمنگام به سالیهول انتقال خواهد یافت. 

تیه‌ری بولور مدیرعامل جی. ال. آر که پارسال در این سمت قرار گرفته است از «بررسی فرصت‌هایی برای هدف‌گذاری مجدد» در کارخانه کاستل برومویچ خبر داده بود و همین باعث شد این شایعه بر سر زبان‌ها بیفتد که قرار است در آن باتری تولید کنند. 

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

در ضمن شرکت لندرور نیز نخستین خودرو تمام برقی خود را در سال ۲۰۲۴ تولید می‌کند و برای به صفر رساندن انتشار کربن تا سال ۲۰۳۹ هدف‌گذاری کرده است. 

آقای بولور می‌گوید: «تمام مولفه‌های لازم را در اختیار داریم تا کسب و کار جگوار و لندرور را به سوی کیفیت و پایداری زیست‌محیطی ببریم.» 

او افزود هدف شرکت خودروسازی جی. ال. آر دست یافتن به «کیفیت و سود مبتنی بر شمارگان» و تولید «مطلوب‌ترین خودروهای مجلل جهان» است. 

گرانت شاپز وزیر ترابری بریتانیا نیز این خبر را «گامی بلند در خودروسازی بریتانیا» خواند. 

فروش شرکت  جی. ال. آر پارسال و در بحبوحه همه‌گیری کرونا ۲۴ درصد افت کرد. 

جیم هولدر سردبیر مجله اتوکار نیز رفتن جگوار به سوی تولید خودروی تمام‌برقی «به پیروی از شرکت تسلا» و هدف‌گذاری برای راه یافتن به بخش تجملی این بازار را «بسیار دشوار» خواند. 

او افزود: «شرکتی که در وضعیت فعلی برای بقا تقلا می‌کند اگر بتواند چنین هدفی را محقق کند از فروش کم‌شمارگان آن قدر می‌تواند سود به دست آورد که پا بر جا بماند. 

واقعیت این است که بخش چشم‌گیری از فروش پارسال این شرکت هم خودروهای برقی بود و نشان می‌دهد که حداقل مشتریان آن به امکانات این فناوری‌های جدید توجه دارند.» 

با همکاری پی‌ای

© The Independent

بیشتر از زندگی