اولین پمپ بنزین برقی در آمریکا گشایش یافت

تعداد خودروهای برقی مریلند به ۲۰ هزار رسید

Reuters 

یک پمپ بنزین در مریلند برای اولین بار کاملاً پمپ‌های سنتی را کنار گذاشته و جایگاه‌های شارژ خودروی برقی نصب کرده است. 

جایگاه سوخت‌گیری آر اس اوتوماتیوز در واشنگتن دی سی که اوایل این هفته افتتاح شد اولین پمپ بنزین در ایالات متحده است که سوخت خود را از بنزین به برق تغییر داده و فقط خودروهای برقی را شارژ می‌کند.

این جایگاه می‌تواند در عرض ۲۰ تا ۳۰ دقیقه تا چهار خودرو را هم‌زمان شارژ کند.

بانی این تغییر، موسسه‌ خودروهای برقی بوده که در سال ۲۰۱۸ از اداره‌ انرژی مریلند بابت راه‌اندازی زیرساخت‌های سوخت جانشین ۷۸۰ هزار دلار کمک مالی دریافت کرده است.

این جایگاه به ۶۰۰ جایگاه موجود در شبکه‌ جایگاه‌های این ایالت می‌پیوندد، که بیش از ۲۰ هزار خودروی برقی موجود در این ایالت را شارژ می‌کنند. شمار این خودروها در سال ۲۰۱۸ نسبت به سال ۲۰۱۷ دو برابر شده است.

معروف است که در ایالت مریلند مالیات خودروهای برقی شامل تخفیف می‌شود، اما هم‌چنان میزان این تخفیف از تقاضای موجود کم‌تر است.

در ماه ژانویه، نصب ۵۰۰۰ ایستگاه شارژ در این ایالت تصویب شد، که این بخشی از برنامه‌ آزمایشی پنج ساله‌ این ایالت برای خانه‌ها، محل‌های کار و مکان‌های عمومی است.

لری لوگان، فرمان‌دار ایالت مریلند می‌گوید از آنجایی که انتظار می‌رود تا سال ۲۰۲۰ تعداد ۶۰ هزار خودرو و تا سال ۲۰۲۵ تعداد ۳۰۰ هزار خودروی برقی در جاده‌های این ایالت مورد استفاده قرار گیرند، شبکه‌ جایگاه‌های شارژ این خودروها گسترش خواهد یافت. 

چون فرمان‌داری‌ها انتظار دارند رانندگان، خودروهای سنتی بنزینی را کنار بگذارند و شرکت‌ها نیز افزایش خودروهای برقی را پیش‌بینی می‌کنند، روند ایجاد زیرساخت‌های مخصوص خودروهای برقی در سراسر ایالات متحده رو به افزایش داشته‌ است.

سرمایه‌گذاری در طرح‌ها و شرکت‌های خصوصی آغاز شده، شرکت‌‌هایی مانند شارژ پوینت که بیش از ۱۰۰ هزار جایگاه شارژ در جهان ایجاد کرده، و اِوگو که بیش از ۱۶۰۰ محل شارژ در ۶۶ شهر بزرگ در ایالات متحده دارد. انتظار می‌رود این روند رشد سریعی داشته باشد و این شرکت‌ها برای افزایش اثرگذاری اقدامات‌شان با سازندگان خودرو مانند فولکس‌واگن و نیسان همکاری نزدیکی را آغاز کنند.  

شرکت فلو که برای خانه‌ها و محل‌های تجاری ایستگاه‌های شارژ برقی خودرو نصب می‌کند اعلام کرده است که بیش از ۶۵۰۰ شارژر خانگی تا کنون فروخته است. شرکت سازنده‌ ماشین‌های برقی تسلا هم بیش از ۱۶۰۰ جایگاه شارژ برای مشتریان‌اش نصب کرده است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

در همین حال، اداره‌ حمل و نقل شهر نیویورک ۱۲۰ محل پارک در خیابان‌ها را به ایستگاه‌های شارژ برقی خودرو تبدیل خواهد کرد.

متیو وِید، مدیر عامل موسسه‌ خودروهای برقی گفت نصب ایستگاه‌هایی مانند آنچه در مرکز خدمات خودرویی آر اس وجود دارد «گامی بزرگ در راستای ایجاد تجربه‌ شارژ کردن خودروهای برقی مشابه بنزین زدن در پمپ بنزین است».

فرمان‌دار هوگان گفت: «ایالت مریلند مفتخر است که در سطح ملی پیش‌تاز بحث انرژی‌های پاک و تجدیدپذیر، تغییر اقلیم و ترویج استفاده از خودروهای برقی و زیرساخت‌های مربوط به آن است. این جایگاه سوخت که کاملاً از بنزینی به برقی تغییر کاربری داده نمونه‌ ممتازی از تعهد نظام اداری ما به محیط زیست و حمل و نقل است».

این نوشته برگردان فارسی از مقالات منتشر شده دیگری است و منعکس کننده دیدگاه سردبیری روزنامه ایندیپندنت فارسی نمی باشد.

https://www.independent.co.uk/

© The Independent

بیشتر از جهان