انجیل‌خوانی اشلی جاد برای حفظ هوشیاری وسط جنگل

اشلی جاد بعد از حادثه «فاجعه‌بار» در بیمارستان بستری شد

اشلی جاد، هنرپیشه آمریکایی فیلم «دختران را ببوس» -  ANGELA WEISS / AFP

بازیگر فیلم «دختران را ببوس» در یک پست زنده اینستاگرام گفت پس از آن که طی گشت و گذاری در جنگلی بارانی دچار حادثه شده و «جراحاتی فاجعه‌بار متحمل» شده است، در «واحد آسیب ترومای بیمارستانی در کشور زیبای آفریقای جنوبی» در حال استراحت است.

خانم جاد گفت که در کنگو در حال گشت و گذار بود که پایش به درختی گیر کرد و افتاد. او به یاد می‌آورد که ۵ ساعت کف جنگل افتاده بوده و وقتی توسط «برادران کنگویی‌اش» به اردوگاه خود بازگردانده می‌شد، «مانند یک حیوان زوزه می‌کشید».

او اضافه کرد که طی خروج از جنگل و رسیدن به شهر پایتخت کینشاسا، چند بار از هوش رفته است و با ذکر آیاتی از انجیل سعی داشته خود را هوشیار نگه دارد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

او نهایتا پس از آنچه تجربه‌ای «بی‌نهایت وحشتناک» توصیف می‌کند، به بیمارستانی در آفریقای جنوبی منتقل شد.

خانم جاد در آن پست زنده اینستاگرامی گفت که آن حادثه، یادآور امتیاز ویژه او به عنوان یک انسان طی سفر در کنگو بود و توضیح داد: «تفاوت میان من و یک فرد کنگویی این است که بیمه حادثه به من اجازه داد ۵۵ ساعت بعد از وقوع حادثه، روی تختی در بیمارستانی مجهز در آفریقای جنوبی بستری شوم.»

خانم جاد دختر نائومی جاد، خواننده موزیک کانتری است و در فیلم‌هایی نظیر «حرارت»، «خطر مضاعف» و «حشره» بازی کرده است.

در سال ۲۰۱۸، او هاروی واینستین، تهیه‌کننده سابق هالیوود و محکوم به جرم تجاوز، را برای «تخریب حرفه خود» مورد تعقیب قانونی قرار داد، چرا که به گفته او، پس از آن که خانم جاد با درخواست‌های جنسی او موافقت نکرد، واینستین جلو ایفای نقش او در فیلم سه‌گانه «ارباب حلقه‌ها» را گرفت و دلیل آن را سختی همکاری با او توصیف کرد.

در سال ۲۰۲۰، دادگاه تجدیدنظر به خانم جاد اجازه داد ادعای آزار جنسی خود توسط واینستین را پیگیری کند.

© The Independent

بیشتر از فرهنگ و هنر