زندگی عادی در فرانسه شاید تا پاییز آینده آغاز نشود

شروع واکسیناسیون در فرانسه به تایید واکسن فایزر و بایون‌تک در سازمان دارویی اتحادیه اروپا بستگی دارد

حدود ۲۲میلیون نفر آسیب‌پذیر مقابل بیماری کووید-۱۹ در فرانسه وجود دارد- Ludovic MARIN / AFP

یک مشاور علمی ارشد دولت فرانسه می‌گوید بعید است این کشور تا پاییز سال آینده به حالت عادی بازگردد.

ژان-فرانسوا دلفراسی به تلویزیون بی‌اف‌ام گفت که حدود ۲۲میلیون نفر آسیب‌پذیر مقابل بیماری کووید-۱۹ در فرانسه وجود دارد که ممکن است تزریق واکسن به همه آن‌ها تا ماه مه سال آینده طول بکشد و بعد از آن‌ها تازه نوبت به بقیه می‌رسد.

او گفت: «واکسن منبع اصلی امید است، اما با توجه به ظرفیت تولید و تزریق واکسن در فرانسه و اروپا، ما به زمان بیشتری نیاز داریم.»

دلفراسی افزود: «تولید واکسن کندتر از برآورد ۱۵روز یا سه هفته پیش خواهد بود. با کمبود واکسن روبه‌رو نخواهیم شد، ولی تزریق آن مدت زمان بیشتری طول خواهد کشید.»

از او سوال شد که آیا فرانسوی‌ها تا پاییز سال آینده میلادی درگیر محدودیت‌های مربوط به شیوع کرونا در زندگی عادی خواهند بود؟ پاسخ داد: «کم و بیش.»

روز پنجشنبه، اورسولا فن‌درلاین، رییس کمیسیون اتحادیه اروپا، اعلام کرد که واکیسناسیون در سراسر اروپا از روز۲۷، ۲۸ یا ۲۹ دسامبر آغاز خواهد شد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

شروع واکسیناسیون به این بستگی دارد که واکسن فایزر و بایون‌تک که تایید دولت‌های بریتانیا و آمریکا را گرفته است، در سازمان دارویی اتحادیه اروپا هم تایید شود.

این واکسن در روز ۲۱ دسامبر موضوع بحث سازمان فوق خواهد بود و انتظار می‌رود که تایید واکسن شرکت مدرنا نیز ماه آینده مورد بحث قرار گیرد.

ژان کاستکس، نخست‌وزیر فرانسه، روز چهارشنبه به پارلمان این کشور گفت که درصورت تایید واکسن فایزر، واکسیناسیون سراسری در فرانسه ممکن است در هفته آخر دسامبر آغاز شود و در ماه ژانویه شتاب بگیرد. او افزود که سالمندان در اولویت دریافت واکسن خواهند بود.

فرانسه در ۲۴ ساعت گذشته ۱۸هزار و ۲۵۴ مورد ابتلای جدید به کرونا ثبت کرده که از بیستم نوامبر به این سو، بی‌سابقه بوده است. این کشور با بیش از دو میلیون و ۴۲۰هزار مبتلا تاکنون در رده پنجم بالاترین میزان ابتلا به کرونا در جهان قرار دارد.

رویترز

© Reuters

بیشتر از جهان