استادیوم‌های خالی از تماشاگر در روز ششم مسابقات تنیس در ملبورن

در جریان بازی نواک جوکوویچ، پلیس اقدام به تخلیه تماشاگران از محل برگزاری مسابقه کرد 

مسابقات تنیس آزاد استرالیا که از روز نخست با حضور تماشاگران محدود کار خود را آغاز کرد حال با چالش جدیدی مواجه شده است-Brandon MALONE / AFP

مسابقات تنیس آزاد استرالیا که از روز نخست این رقابت‌ها با حضور تماشاگران محدود کار خود را آغاز کرد، حال با چالش و مشکل جدیدی مواجه شده است. 

شب گذشته و در جریان بازی نواک جوکوویچ، در حالی که بازی در حساس‌ترین لحظات خود پیگیری می‌شد و جوکوویچ به علت مصدومیتی که با آن مواجه شده بود در خطر حذف شدن از مسابقات قرار داشت، بازی به مدت ده دقیقه متوقف شد و پلیس مسابقات اقدام به تخلیه تماشاگران از محل برگزاری مسابقه کرد. 

جوکوویچ در این بازی سخت موفق شد در پنج ست تیلور فریتز جوان از امریکا را شکست دهد و به جمع ۱۶ تنیسور پایانی پیوست، اما اقدام پلیس که تعجب همگان را به خود معطوف کرده بود، خبر از قرنطینه دوباره و پنج روزه شهر ملبورن می‌داد. دلیل آن اقدام، مشاهده نوعی جدید از ویروس کرونا در مبتلایان در این شهر است که در اکثر کشورهای دنیا نیز شایع شده است و به منظور جلوگیری از شیوع آن، این تصمیم از سمت دولت استرالیا اتخاذ شد و بر آن مبنا، حضور تماشاگران تا روز نیمه نهایی مسابقات ناممکن است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

کرگ تیلی، مدیر و مسئول برگزاری مسابقات، اعلام کرد که باید طبق مقررات مصوبه دولت عمل کنند، اما افزود که قرار است روز سه‌شنبه جلسه‌ای برگزار شود و در صورت امکان، به عده‌ای از تماشاگران اجازه حضور در بازی‌های نیمه‌نهایی در روزهای پنجشنبه وجمعه داده شود. اما روز ششم این مسابقات متفاوت و بدون حضور تماشاگران برگزار شد و نبود شور و هیجان در رقابت‌ها مشهود بود. 

در رقابت‌های مهم روز ششم می‌توان به برد فابیو فونینی از ایتالیا در برابر الکس دی مینور، تنیسور جوان و آینده‌دار استرالیایی اشاره کرد که موفق شد در سه ست حریف سخت‌کوش خود را شکست دهد. رافائل نادال، مرد شماره ۲ تنیس جهان، به مصاف کمرون نوری از کشور انگلستان رفت و در حالی که نشانه‌هایی از مصدومیت در او مشاهده می‌شد، موفق شد در سه ست متوالی آن حریف گمنام را از پیش رو کنار بزند. او در مصاحبه مطبوعاتی خود گفت: «در این مرحله از مسابقات کار بسیار سخت است. هرکسی که در این مرحله از مسابقات حضور دارد، بدون شک از آمادگی بالایی برخوردار است و دوست دارد برای رسیدن به مراحل بالاتر تمام تلاش خود را به‌کار گیرد. در انتها باید بگویم بسیار خوشحالم که به جمع شانزده تنیسور پایانی اضافه شدم و فردا برای رسیدن به آمادگی بیشتر تمرینات خود را ادامه خواهم داد. در مرحله بعد باید به مصاف فونینی بروم. با او چند بار در مسابقات به رقابت پرداخته‌ام و او نیز دراین مسابقات نشان داده است که از آمادگی بسیار خوبی برخورداراست، اما هر مسابقه شرایط متفاوتی دارد و من سعی می‌کنم بهترین عملکرد خودم را ارئه دهم.» 

از دیگر بازی‌های مهم در روز ششم می‌توان به برد سیتسیپاس، دانیل مدودف، ومتئو بریتینی اشاره کرد که آنان نیز به جمع ۱۶ تنیسور پایانی مسابقات راه یافتند.

بیشتر از ورزش