آمریکا حمله حوثی‌ها به فرودگاه ابها را محکوم کرد

وزرای خارجه آمریکا و عربستان سعودی درباره تقویت قوای دفاعی عربستان سعودی علیه این حملات گفت‌وگو کردند

تصاویری که دولت عربستان از حمله ۲۲ بهمن ۱۳۹۹ به فرودگاه ابها منتشر کرده است - SAUDI MINISTRY OF MEDIA / AFP

وزیر امور خارجه آمریکا در گفتگوی با همتای عربستان سعودی خود حمله حوثی‌ها به فرودگاه بین‌المللی ابها و یک هواپیمای مسافربری را محکوم کرد.

وزارت امور خارجه آمریکا اعلام کرده که آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا، در گفت‌وگو با فیص بن فرحان، همتای سعودی خود، روز ۲۲ بهمن‌ماه (به وقت واشینگتن)، ضمن محکوم کردن این حمله، درباره تلاش‌های مشترک در راستای تقویت قوای دفاعی عربستان سعودی علیه این حملات صحبت کرده است.

وزرای امور خارجه آمریکا و عربستان اقدامات دیپلماتیک را برای یافتن یک توافق سیاسی برای جنگ در یمن، از جمله از طریق تعامل اخیر فرستاده ویژه ایالات متحده در یمن با شرکای منطقه‌ای، سازمان‌هایی که در حوزه کمک بشردوستانه فعالیت می‌کنند، فرستاده ویژه سازمان ملل و سایر طرف‌های درگیر، تشریح کردند.  

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

همزمان، ند پرایس، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا، در مصاحبه مطبوعاتی خود حمله به فرودگاه ابها را محکوم کرد و گفت: «این حمله همزمان با اولین سفر نماینده ویژه ایالات متحده، لندر کینگ، به منطقه و تلاش او برای ایجاد صلح پایدار در یمن به منظور کاهش درد و رنج مردم یمن صورت گرفت. در همین حال، حوثی‌ها با حمله به عربستان سعودی و به خطر انداختن غیرنظامیان، تمایل خود به طولانی شدن جنگ را نشان می‌دهند. ما همچنان متعهد هستیم که از عربستان سعودی، شریک خود حمایت کنیم تا از خود در برابر تهدیدات خاکش دفاع کند.»

سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا گفت: «در عین حال، ایالات متحده به ارتباط دیپلماتیک خود ادامه خواهد داد. ما با ذینفعان مختلف از جمله شرکای منطقه‌ای خود برای رسیدن به توافق پایان جنگ از طریق مذاکره، تلاش خواهیم کرد. ما معتقدیم که این تنها راه پیشرفت است و هیچ راه حل نظامی برای جنگ در یمن وجود ندارد. ما بار دیگر از حوثی‌ها می خواهیم فوراً این اقدامات تهاجمی را متوقف كنند.»

روز ۲۲ بهمن منابع خبری اعلام کردند که درپی حمله به فرودگاه أبها در عربستان یک فروند هواپیمای غیرنظامی دچار آتش سوزی شد. منابع عربستان سعودی آتش‌سوزی در هواپیما را «جزئی» خواندند چون این آتش به سرعت مهار شده است.

ساعاتی پس از اعلام خبر این حمله، حوثی‌ها مسئولیت آن را به عهده گرفتند. سخنگوی جنبش انصارالله در یمن حمله انجام شده از سوی شبه‌نظامیان حوثی به فرودگاهی در خاک عربستان را تایید کرد.

بیشتر از جهان