جوکوویچ اسیر گرمای طاقت‌فرسا در ملبورن

حذف زودهنگام واورینکا، قهرمان سال ۲۰۱۴ همین مسابقات، را می‌توان مهمترین اتفاق روز سوم بخش مردان به شمار آورد

نواک جوکوویچ مرد شماره یک تنیس جهان - Paul CROCK / AFP

روز سوم و دور دوم مسابقات تنیس آزاد استرالیا پیگیری شد که در هر دو بخش مردان و زنان، حذف عده‌ای از بازیکنان صاحب‌نام را به همراه داشت.

نواک جوکوویچ، مرد شماره یک تنیس جهان، به مصاف یک تنیسور جوان آمریکایی یعنی فرانسیس تیافو رفت. درابتدا، کار برای جوکوویچ باانگیزه، بسیار آسان به نظر می‌رسید و او گمان می‌کرد می‌تواند به‌راحتی پیروز این مسابقه باشد. وی به سادگی موفق شد ست اول بازی را با نتیجه ۶-۳ به نفع خود تمام کند اما در ست دوم، بازی متفاوت پیش رفت و تیافو با ضربات عمیق «فورهند» کار را برای نواک سخت کرد و موفق شد در تای برک، ست دوم را ۷-۶ پیروز شود.

ست سوم نیز مانند ست دوم بسیار جذاب بود ولی این بار، این جوکوویچ بود که ست را ۷-۶ با پیروزی تمام کرد. در ست چهارم، جوکوویچ تمرکز بیشتری روی بازی داشت و توانست از اشتباه تیافو استفاده کند و این ست را نیز ۶-۳ پیروز شود. این بازی سه ساعت ونیم به طول انجامید و در نهایت، جوکوویچ در چهار ست این حریف سرسخت را پشت سر گذاشت و راهی دور سوم مسابقات شد.

جوکوویچ پس از پایان بازی، در مصاحبه مطبوعاتی خود از عملکرد حریف تقدیر کرد و او را در این بازی شایسته پیروزی دانست. او گفت که در ست دوم و سوم بازی، کار بسیار سختی داشته و جریان بازی به دلیل گرمای زیاد از دست او خارج شده و با کمی شانس توانسته است در ست سوم به پیروزی برسد. او افزود: «سال جدید بسیارمتفاوت است؛ زمین‌ها تغییر کرده و سرعت توپ بسیار بالا رفته است و این در ۱۵ سالی که من در این مسابقات حاضر بوده‌ام، بی‌سابقه است. این موضوع باعث می‌شود تا شما بهترین سرویس‌های خود را بزنید زیرا در غیر این صورت، خواهید باخت.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

از دیگر مسابقات در قسمت مردان می‌توان به برد دومینیک تیم، ساشا زورف، دیمیتروف، شوارتزمن و دنیس شاپووالف در برابر حریفانشان اشاره کرد؛ اما حذف زودهنگام واورینکا، قهرمان سال ۲۰۱۴ همین مسابقات، را می‌توان مهمترین اتفاق روز سوم بخش مردان به شمار آورد.

در قسمت زنان نیز سیمونا هالپ، زن شماره دو تنیس جهان، موفق شد در یک بازی نسبتا دشوار، تنیسور جوان اهل کشور استرالیا، آیلا توملیانوویچ، را در سه ست از پیش رو بردارد. هالپ در حالی که ست اول را واگذار کرده بود، موفق شد در ست‌های دوم و سوم به پیروزی برسد و راهی دور سوم مسابقات شود.

سرینا ویلیامز نیز در یک رقابت آسان و تنها در یک ساعت و ۹ دقیقه، حریف صربستانی خود را در دو ست متوالی شکست داد و به دور بعدی مسابقات صعود کرد؛ اما حذف زودهنگام بیانکا آندرسکو و کویتووا، شانس‌های هشتم و نهم قهرمانی در این مرحله از رقابت‌ها، از اتفاقات مهم دور دوم مسابقات در قسمت زنان بودند.

بیشتر از ورزش