نتیجه آزمایش کرونای نواک جوکوویچ مثبت اعلام شد

این ستاره تنیس از همه کسانی که در مسابقات آدریا مبتلا شدند «عمیقا پوزش» خواست

بازی نهایی مسابقات آدریا در شهر زادار کشور کرواسی لغو شد و اکنون تنیس‌باز شماره اول جهان با صدور بیانیه‌ای از عواقب این مسابقات پوزش خواسته - Christophe ARCHAMBAULT / AFP

نواک جوکوویچ بعد از آن که تایید کرد به ویروس کرونا مبتلا شده است، از تمام کسانی که در مسابقات تنیس او با نام مسابقات آدریا به ویروس مبتلا شدند «عمیقا پوزش» خواست.

 بعد از آن که تنیس‌بازانی نظیر گریگور دیمیتروف، ویکتور تروسکی و برنا چوریچ همگی به ویروس کرونا مبتلا شدند، این تنیس‌باز صرب به شدت مورد انتقاد قرار گرفت.

بازی نهایی این مسابقات در شهر زادار کشور کرواسی لغو شد و اکنون تنیس‌باز شماره اول جهان با صدور بیانیه‌ای از عواقب این مسابقات پوزش خواسته و هم‌چنین تایید کرده است که پاسخ آزمایش خود و همسرش مثبت است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

آقای جوکوویچ گفت: «تمام کارهایی که طی ماه گذشته انجام دادیم از سر خلوص نیت و خوش‌‌قلبی بود. هدف مسابقات ما متحد کردن مردم و ارسال پیام هم‌بستگی و مهربانی در تمام منطقه بود. برنامه‌ریزی این مسابقات وقتی آغاز شد که روند شیوع ویروس تضعیف شده بود و معتقد بودیم شرایط برای برگزاری مسابقات مهیا شده است.»

او ادامه داد: «من به شدت از تمام کسانی که به ویروس مبتلا شدند پوزش می‌خواهم. امیدوارم باعث وخامت سلامت هیچ کس نشود و حال همه خوب شود.»

پس از بازگشت به خانه در بلگراد، آقای جوکوویچ و خانواده‌اش همگی آزمایش ویروس کرونا دادند که پاسخ آزمایش برنده ۱۷ عنوان قهرمانی جهان و همسرش، جلنا، مثبت اعلام شد.

آقای جوکوویچ افزود: «به محض رسیدن به بلگراد آزمایش دادیم. پاسخ آزمایش من و جلنا مثبت بود اما نتیجه آزمایش کودکان منفی اعلام شد. من ۱۴ روز آینده خود را قرنطینه خواهم کرد و پنج روز دیگر دوباره آزمایش خواهم داد.»

او ادامه داد: «این مسابقات برای آن طراحی شده بود که هم به تنیس‌بازان حرفه‌ای و هم به بازیکنان نوپا در جنوب شرقی اروپا اجازه دهد  که با تعویق مسابقات به خاطر وضعیت کووید-۱۹، به بازی‌های رقابتی دسترسی داشته باشند. واقعا از ایده‌ای انسان‌دوستانه و نیت خوب زاده شده بود تا تمام عواید دریافتی را به افراد محتاج اهدا کند و این که دیدم چقدر مردم از آن حمایت کردند واقعا باعث دل‌گرمی من شد.»

او گفت: «متاسفانه این ویروس هنوز در میان ما حاضر است و واقعیتی جدید است که داریم می‌آموزیم چگونه با آن کنار بیاییم. امیدوارم با گذر زمان وضعیت بهتر شود تا همه بتوانیم به زندگی سابق خود بازگردیم.»

© The Independent

بیشتر از ورزش