هشدار معاون دبیرکل سازمان ملل متحد در خصوص افزایش آمار ختنه زنان

دو میلیون زن تا سال ۲۰۳۰ با خطر ختنه دستگاه تناسلی مواجه هستند

گفته می‌شود تاکنون ۲۰۰ میلیون نفر قربانی عمل غیرانسانی ختنه زنان شدند.  - BERTRAND LANGLOIS / AFP

سازمان ملل متحد در خصوص افزایش خشونت علیه زنان و دختران از طریق انجام اقداماتی مانند ناقص سازی اندام جنسی که با نام «ختنه زنان» شناخته می‌شود هشدار داد. 

آمنه محمد؛ معاون دبیرکل سازمان ملل، در یک پیام ضبط شده که به مناسبت ششم فوریه روز جهانی مبارزه با ختنه زنان منتشر شده، به این موضوع اشاره کرده است. 

وی دراین‌خصوص گفته: «تحقیقات سازمان ملل متحد نشان داده است که تعطیلی ۱۰ ماهه مدارس به دلیل شیوع بیماری کرونا در بعضی کشورها منجر به افزایش آمار «ختنه دختران»  و کم‌اثر شدن برنامه‌ریزی‌های ممانعت از این اقدام و محافظت از زنان و دختران برابر این خشونت شده است.»

این مقام عالی سازمان ملل متحد تأکید کرد: «برای مثال در کشور سودان آمار بسیار بالایی از ختنه زنان گزارش شده است. همچنین در کشور کنیا طی ۹ ماه پایانی سال ۲۰۲۰ میزان ختنه زنان ۱۲۱ درصد افزایش داشته است.» 

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

 گزارش‌های سازمان‌های حقوق بشری هشدار می‌دهند که دو میلیون زن تا سال ۲۰۳۰ با خطر ختنه دستگاه تناسلی مواجه هستند و امکان دارد به آمار تقریبی ۲۰۰ میلیون نفر قربانی این عمل غیرانسانی بپیوندند. 

ختنه زنان به معنی بریدن قسمتی از آلت تناسلی است که به‌صورت سنتی در بعضی از گروه‌های قومیتی در آفریقا و غرب آسیا انجام می‌شود. این عمل عوارض بسیار منفی و جدی برای زنان به دنبال دارد. تا امروز تلاش‌های زیادی برای جلوگیری از ختنه زنان در جهان صورت‌گرفته است. در حال حاضر بسیاری از کشورها این کار را ممنوع کرده‌اند. اما هنوز این عمل به‌صورت کامل منسوخ نشده است.

بیشتر از جهان