انتقال محله کسب و کارهای جنسی به «شهوت‌گاه» جدیدی خارج از آمستردام

اولین شهردار زن آمستردام، مدت‌هاست می‌کوشد که محله کسب و کارهای جنسی این شهر را از بین ببرد

محله کسب و کارهای جنسی آمستردام یکی از مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری این شهر و انگیزه اصلی برخی گردشگران از سفر به این شهر است- ANOEK DE GROOT / AFP

در طرح تحول گردشگری آمستردام، قرار است محله کسب و کارهای جنسی پایتخت هلند به «شهوت‌گاه» جدیدی خارج از مرکز این شهر منتقل شود.

اعضای شورای این شهر با برنامه انتقال ویترین‌های ‌قرمز مشهور این شهر به خارج از منطقه د والن که بخش تاریخی مرکز شهر آمستردام است، موافقت کردند، اما هنوز معلوم نیست این کسب و کارها را به کجا منتقل خواهند کرد.

به گزارش رسانه‌های هلند، طرح این «تحولات» گردشگری را فمکه هالزما، شهردار آمستردام، پیشنهاد کرد تا مرکز شهر مسکونی‌تر شود و گردشگری مرتبط با مواد مخدر کاهش یابد.

خانم هالزما گفت: «هدف از اجرای این اقدامات دستیابی به ترکیب بهتر کارکردها، نظارت بهتر، بهبود اقتصاد ارزشمند گردشگری، تقویت تنوع فرهنگی و هویت بومی، ایجاد تنوع بیشتر در مسکن و سکونت عده بیشتری در مرکز شهر، و افزایش فضاهای عمومی و فضای سبز است.»

خانم هالزما، اولین شهردار زن آمستردام، مدت‌ها است می‌کوشد محله کسب و کارهای جنسی این شهر را از بین ببرد. او در سال ۲۰۱۹ از «تحقیر زنان توسط عده زیادی از گردشگران» سخن گفت.

هالزما پس از گفت‌وگو با اهالی این محله، کسبه، و خود زنان، زل زدن بازدیدکنندگان به زنان را بی آن که قصد خرید خدمات آنان را داشته باشند، «ناپذیرفتنی» خواند.

یکی دیگر از پیشنهادهای خانم هالزما منع ورود گردشگران به «کافی‌شاپ‌های» ماریجو‌آنا فروش آمستردام است. عده زیادی با این پیشنهاد مخالفند، زیرا نگران افزایش خرید و فروش مواد مخدر در خیابان‌ها هستند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

خانم شهردار معتقد است که این کافی‌شاپ‌های مرکز شهر بیشتر رونق‌شان را مدیون جماعت گردشگری هستند که رفت‌آمدشان به نوبه خود باعث رونق خرید و فروش مواد مخدر سنگین و جرایم مربوط به آن می‌شود. او امیدوار است که با مقابله با جرایم سازمان‌یافته مربوط به تجارت ماریجوانا و نیز داد و ستد مواد مخدر سنگین، آمستردام تصویر بهتری در انظار عمومی پیدا کند.

هر شهر بزرگی محله کسب و کارهای جنسی دارد که قواعد معمول جامعه، در آن به حالت تعلیق درآمده است. اما هیچ شهری در این زمینه به پای آمستردام نمی‌رسد. در این شهر فعالیت روسپی‌خانه‌ها قانونی است، مصرف ماریجوانا ایرادی ندارد، و فروش خدمات جنسی و مواد مخدر آزاد و آشکار است.

محله کسب و کارهای جنسی آمستردام یکی از مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری این شهر و انگیزه اصلی برخی گردشگران از سفر به این شهر است. این محله سبک زندگی خاصی را ترویج می‌دهد که در سایر شهرها به این وضوح وجود ندارد. برخی گردشگران نیز با عبور از این مثلث کوچک و قدیمی که به وارموشترات، ژیدایک و خیابان منشعب از میدان دام به سمت شرق محدود می‌شود، معذب می‌شوند. با این اوصاف، خانه‌های رو به ویرانی و کلیساهای استوار، به وضوح نشان از تاریخی بودن این منطقه دارد و هر بازدیدکننده‌ای باید این هسته تودرتو و تاریخی آمستردام را بگردد. این منطقه دست‌کم در طول روز امن است.

© The Independent

بیشتر از جهان