تزریق واکسن کرونا به همه افراد ۱۶ سال به بالا در امارات

برنامه تولید مشترک واکسن کرونا در اولویت برنامه‌های امارات است

امارات متحده عربی به تمامی افراد بالای ۱۶ سال واکسن می زند- GIUSEPPE CACACE / AFP

وزارت بهداشت و پیشگیری امارات متحده عربی اعلام کرد که تمامی افراد بالای ۱۶ سال واکسن کرونا دریافت خواهند کرد و این واکسن برای همه در دسترس است.

به گزارش خلیج تایمز و بر اساس اطلاعات منتشر شده از سوی این وزارت‌خانه، تابه‌حال ۳.۴۴ میلیون دوز واکسن در امارات تزریق شده که نشان می‌دهد بیش از یک‌سوم مردم در این کشور واکسینه شده‌اند.

امارات متحده عربی روز یکشنبه بالاترین میزان تزریق روزانه واکسن کرونا را با ۲۲۰،۰۰۰ مورد ثبت کرد. سازمان مدیریت بحران و حوادث غیرمترقبه در حساب توییتر رسمی خود نوشت: «مطابق با دستورالعمل‌های رهبری کشور که سلامت انسان برای آن در اولویت است و همچنین تلاش‌های بخش بهداشت، امروز به بالاترین دوزهای واکسن رسیده‌ایم.»

لازم به ذکر است که واکسن پس از مصرف دوز دوم واکسن در مدت ۱۴ روز شروع به تولید آنتی‌بادی می‌کند.

ماه گذشته، دکتر نوال الکعبی، رئیس کمیته ملی مدیریت بالینی کرونا، در مصاحبه‌ای ابراز اطمینان کرده بود که تعداد موارد ابتلا به کووید‌-۱۹ به زودی کاهش خواهد یافت.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

در همین راستا، دکتر فریده الحسنی، سخنگوی رسمی بخش بهداشت امارات متحده عربی، گفت: امارات متحده عربی در حال افزایش ظرفیت خود برای تولید واکسن کرونا در آینده است و قصد دارد هر چه بیشتر از جامعه بین‌المللی حمایت کند.

امارات برای دستیابی به این مهم سعی دارد تا با کشورهای پیشرو همکاری کند.

در همین زمینه، در یک میزگرد آنلاین که توسط شورای آتلانتیک تشکیل شده بود، دکتر مناف القحطانی از کارگروه ملی بحرین برای مبارزه با ویروس کرونا و دکتر شوشی گلدبرگ، رئیس ارشد پرستاری دولت در وزارت بهداشت اسرائیل نیز شرکت داشتند.

این وبینار با هدف آموختن از تجربیات امارات، بحرین و اسرائیل که از کشورهای پیشرو در استفاده از واکسن هستند، برگزار شد.

بیشتر از جهان