ابتکار دبی برای توزیع عادلانه واکسن کرونا در میان جهانیان

شهر بشردوستانه بین المللی دبی در سال جاری بیش از دو میلیارد واحد واکسن کرونا توزیع خواهد کرد

GIUSEPPE CACACE / AFP

دبی روز یکشنبه ابتکار جهانی جدیدی را اعلام کرد که در آن با بسیج امکانات و مهارت‌های خطوط هوایی امارات، فرودگاه‌های این کشور و جامعه بین‌الملل، حمل‌ونقل، ذخیره‌سازی و توزیع واکسن کرونا در سراسر کره زمین شتاب خواهد گرفت.

تمرکز این طرح بر کشورهای در حال توسعه است که آسیب‌های شدیدی از همه‌گیری ویروس کرونا دیده‌اند و در حمل و توزیع مواد دارویی دچار مشکل‌اند.

به گزارش خبرگزاری امارات، این ابتکار به دستور شیخ محمد بن راشد آل مکتوم، نخست‌وزیر امارات متحده عربی و حاکم دوبی، و در حمایت از ابتکار «کووکس» سازمان جهانی بهداشت است، و هدف از آن، توزیع عادلانه حدود دو میلیارد واحد واکسن کرونا طی سال ۲۰۲۱ است.

بر اساس این طرح، با هماهنگی خطوط هوایی امارات، توانایی‌های متمایز شرکت بنادر جهانی دبی (دی‌پی) و ظرفیت جابه‌جایی چشمگیر فرودگاه‌های دبی، واکسن به صورت گسترده و سریع توزیع خواهد شد. در این طرح شرکت‌های دارویی، ترابری و سازمان‌های دولتی هم مشارکت خواهند داشت.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

شیخ احمد بن سعید آل مکتوم، مدیر عامل شرکت هوایی امارات گفت: «این لحظه‌ای تاریخی در توزیع واکسن کروناست...امارات متحده عربی می‌خواهد در یافتن راه‌حلی جهانی برای یاری رساندن به جوامع مختلف شرکت داشته باشد، و با این ابتکار، کوشش‌های سازمان‌های کلیدی برای تسریع در توزیع جهانی واکسن کرونا تقویت خواهد شد.» او افزود که هر محموله بزرگی از واکسن که وارد دبی شود، حداکثر طی چهل و هشت ساعت در سراسر جهان توزیع خواهد شد.

در این طرح، «شهر بشردوستانه بین‌المللی» دبی نقشی مهم دارد. این شهر، امکانات سازمان‌های مختلف بشردوستانه سراسر جهان را در دفتر مرکزی خود در دبی متمرکز کرده و با هماهنگی آنها، مایحتاج ضروری از قبیل خوراک و دارو را توزیع می‌کند.

محمد ابراهیم الشیبانی، رئیس شورای عالی نظارت بر شهر بشردوستانه بین‌المللی گفت: «از زمان شروع برحان کرونا، این شهر توزیع بیش از هشتاد درصد مواد و تجهیزات پزشکی دنیا را از طریق سازمان جهانی بهداشت بر عهده داشته است.»

بیشتر از سفر