فدرر ماه آینده در مسابقات تنیس دوحه در قطر شرکت خواهد کرد

طبق برنامه اعلام شده از سوی او به جز مسابقات دوحه در رقابت‌های خاک رس، هاله آلمان، ویمبلدون، المپیک ژاپن و تنیس آزاد آمریکا شرکت خواهد کرد

راجر فدرر تنیس باز اهل کشور سوئیس - Saeed KHAN / AFP

در حالی که مسابقات تنیس با وقفه‌ای نسبتاً طولانی در کشوراسترالیا شروع دوباره‌ای دارد و نگاه طرفداران این رشته به آن مسابقات معطوف شده است، خبر بازگشت فدرر به رقابت‌های تنیس توجه همه را به خود جلب کرد.

با اعلام فدرر او قرار است که در مسابقات تنیس ۲۵۰ امتیازی دوحه که هشتم ماه مارس سال جاری برگزار می‌شود شرکت کند. فدررکه سال گذشته زانوی خود را دوبار جراحی کرد، پس از گذشت یک سال دوری از مسابقات تنیس تصمیم دارد که دوباره شانس خود را در سن ۳۹ سالگی در این مسابقات امتحان کند. برنده ۲۰ عنوان گرند اسلم برای اولین بار در ۲۳ سال گذشته در مسابقات تنیس آزاد استرالیا غایب خواهد بود و طبق برنامه اعلام شده از سوی او به جز مسابقات دوحه در رقابت‌های خاک رس، هاله آلمان، ویمبلدون، المپیک ژاپن و تنیس آزاد آمریکا شرکت خواهد کرد.

او در خصوص شرکت نکردن در مسابقات استرالیا اظهار کرد که این مسابقات برای او بسیار سنگین است و ترجیح می‌دهد تا از مسابقاتی کوچک‌تر کار خود را شروع کند. او گفت: «من به این موضوع خیلی فکر کردم که چه موقع و کجا باید برگردم، ملبورن یکی از جاهایی است که همیشه دوست دارم آن جا بازی کنم.» فدرر تاکنون سه بار در مسابقات دوحه به مقام قهرمانی رسیده است و دلیل شرکت در این مسابقات را کمتر در کانون توجه قرار گرفتن عنوان کرده است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

او در مورد آمادگی جسمانی خود گفت: «من از لحاظ آمادگی جسمانی نه صد در صد، ولی به آن خیلی نزدیک شده‌ام و احساس قدرت می‌کنم، نسبت به ماه نوامبر و دسامبراحساس امنیت بیشتری دارم و سرعت را در تمرینات خود بیشتر کرده‌ام و می‌توانم ست‌های متعددی بازی کنم. در شش ماه گذشته هیچ مشکلی نداشته‌ام و این نکته بسیار مثبتی است.»

فدرر ممکن است بعد از مسابقات دوحه در کشور قطر، در خاورمیانه باقی بماند و در مسابقات ۵۰۰ امتیازی دبی نیز که در پانزدهم مارس برگزار می‌شود، شرکت کند و بعد از آن قرار است مسابقات مسترز و ۱۰۰۰ امتیازی میامی برگزار شود، اما به گفته او شرکت در این دو مسابقه بستگی به عملکردش در رقابت‌های دوحه دارد که چه مقدار به بدن او فشار وارد می‌کند. او همچنین گفت دوست ندارد از نظر آسیب‌شناسی در مسابقات باقی بماند چراکه این می‌تواند به سلامتی او و آینده‌اش با همسرش میرکا و چهار فرزندش آسیب برساند. او افزود: «من تنیس و مسابقات را برای خاطر عشقی که به آن‌ها دارم انجام می‌دهم و اگر قرار باشد بدنم کار نکند دیگر انجام نخواهم داد. من هنوز خیلی آرزوها دارم و می‌خواهم بتوانم با همسر و فرزندانم به اسکی بروم، پیاده‌روی کنم ویا حتی با آن‌ها بسکتبال بازی کنم و برای این کار به بدن سالم احتیاج دارم.»

با توجه به این گفته‌ها به نظر می‌رسد فدرر شرایط را برای بازنشستگی خود از دنیای تنیس فراهم می‌کند و باید منتظر ماند ودید این اتفاق برای وی چه زمانی رخ خواهد داد.

بیشتر از ورزش