۱۰ میلیون دلار جریمه برای نفرت‌پراکنی

فردی نئونازی هزاران تماس خودکار در ایالات آمریکا برقرار کرد که حاوی حمله به سیاستمداران سیاهپوست و یهودی، لاتین‌تبارها و خبرنگاران بود

اسکات دی رودز، همچنین از تماس‌های تلفنی خودکار بهره برده تا از سیاستمداران یهودستیز برای قدرت گرفتن پشتیبانی کند - ROBERT MICHAEL / AFP

فردی نئونازی که با افرادی در حداقل هشت ایالت آمریکا هزاران تماس تلفنی خودکار گرفته بود، اکنون از طرف کمیسیون ارتباطات فدرال با پرداخت جریمه‌ای ۱۰ میلیون دلاری مواجه شده است.

به گفته کمیسیون ارتباطات فدرال ، اسکات دی رودز، از هواداران نازی‌ها در ایالت مونتانا، بیش از ۳۴ هزار تماس تلفنی با پیام‌های از قبل ضبط شده حاوی حمله به سیاستمداران سیاه‌پوست و یهودی، لاتین‌تبارها، و خبرنگاران گرفته است، و تا اواسط فوریه مهلت دارد جریمه ۹.۹ میلیون دلاری خود را پرداخت کند تا پرونده او به وزارت دادگستری ارجاع نشود.

این اداره قانون‌گذاری ارتباطات میزان جریمه مذکور را در تاریخ ۱۴ ژانویه اعلام کرد و گفت که آقای رودز «قانون حقیقت در هویت تماس گیرنده» را نقض کرده است، چرا که پیام‌های خود را به گونه‌ای جلوه داده که از شماره‌ای محلی ارسال شده‌اند؛ اقدامی که «دست انداختن همسایه» نامیده می‌شود.

آجیت پای، رئيس کمیسیون ارتباطات فدرال که در حال ترک مقام خود است، با صدور بیانیه‌ای گفت: «نه تنها این تماس‌ها غیرقانونی بودند، بلکه فرد تماس گیرنده میزان جدیدی از وقاحت را در این تماس‌ها به نمایش گذاشته است. با جریمه امروز، برای بار دیگر آشکارا اعلام می‌کنیم که به شدت دنبال افرادی خواهیم رفت که می‌خواهند شهروندان آمریکا را با تماس‌های خودکار حقه‌آمیز غیرقانونی هدف قرار دهند.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

ارسال کننده این تماس‌های نفرت‌انگیز گفت که تصمیم کمیسیون ارتباطات فدرال «انگیزه‌های سیاسی دارد و خارج از اختیارات این کمیسیون است» که نماینده «فساد گروه‌های در اقلیت» است.

این تماس‌ها که دایان فاینستین، سناتور ایالت کالیفرنیا را به عنوان «جهودی خائن» معرفی کرده و از ساکنان کالیفرنیا خواسته است به شمال آیداهو مهاجرت کنند، «جایی که سفید بودن خیلی هم درست است»، اولین اقدام آقای رودز نبود که باعث جلب توجهات به او به خاطر ترویج عقاید نازی شد.

او پیشتر پروپاگاندایی نژادپرستانه را در پارکینگ یک دبیرستان در سال ۲۰۱۷ پخش کرد و مقامات محلی در ایالت ویرجینیا را با تماسی تلفنی که شامل قطعه صدایی ضبط شده از آدولف هیتلر بود، مورد اذیت و آزار قرار داد.

«لیگ ضد افترا» که گروهی ضد تبعیض است، آقای رودز را «فردی که به برتری نژادی سفیدپوستان معتقد است» معرفی کرد که با تماس‌های تلفنی خودکار «از وضعیت موجود سوءاستفاده کرده است تا عقاید توهین‌آمیز و شنیع خود را پخش کند.»

آقای رودز همچنین از تماس‌های تلفنی خودکار بهره جسته است تا از سیاستمداران طرفدار یهودیان برای کسب قدرت  پشتیبانی کند.

در ژوئیه ۲۰۱۸، پادکست او تماسی خودکار را به افراد فرستاد که حاوی حمایت او از جان فیتزجرالد، کاندیدای مجلس و فردی یهودی‌ستیز بود که به رای‌دهندگان از «قدرت گرفتن نژادگرایی یهودی» هشدار داده بود. آن پیام می‌گفت: «به تسخیر آمریکا توسط یهودیان پایان دهید و دموکراسی خود را احیا کنید.»

او همچنین شهری در آیوا را هدف تماس‌های خود قرار داد که درآن یک مهاجر غیرقانونی مکزیکی دختری جوان به نام مالی تیبتس را به قتل رسانده بود. پدر دختر مقتول تماس‌های آقای رودز را محکوم کرد و آنها را «تمام آنچه اکنون در آمریکا تاریک و اشتباه است»، توصیف کرد.

© The Independent

بیشتر از جهان