طرح عربستان برای تبدیل ریاض به یکی از ۱۰ شهر اقتصادی بزرگ جهان

ولیعهد سعودی اعلام کرد که بزرگترین شهر صنعتی جهان در پایتخت عربستان ایجاد خواهد شد

به اعتقاد ولیعهد سعودی اقتصادهای جهانی مبتنی بر شهرها هستند نه کشورها-REUTERS

ولیعهد سعودی روز پنجشنبه در گفت‌وگویی در چهارمین نشست «ابتکارات سرمایه‌گذاری آینده» از یک طرح راهبردی خبر داد که با اجرای آن ریاض، پایتخت، در میان ۱۰ شهر اقتصادی بزرگ جهان قرار خواهد گرفت.

به گزارش العربیه، شاهزاده محمد بن سلمان در این گفت‌وگو که اجرای آن را ماتئو رنتزی نخست وزیر سابق ایتالیا بر عهده داشت، همچنین اعلام کرد که بزرگترین شهر صنعتی جهان در پایتخت عربستان ایجاد خواهد شد.

وی با بیان این که ریاض ۵۰ درصد اقتصاد غیرنفتی عربستان را تشکیل می‌دهد، گفت هزینه ایجاد شغل در این شهر ۳۰ درصد کمتر و هزینه توسعه زیرساخت‌ها و املاک ۲۹ درصد کمتر از دیگر شهرهای عربستان است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

به اعتقاد ولیعهد سعودی اقتصادهای جهانی مبتنی بر شهرها هستند نه کشورها، زیرا به گفته او شهرها هستند که سنگ بنای توسعه را تشکیل می‌دهند. وی افزود مقدمات طرح راهبردی ریاض به زودی به اجرا گذاشته خواهد شد.

چهارمین دور نشست‌های ابتکارات سرمایه‌گذاری آینده از روز چهارشنبه در ریاض آغاز به کار کرد.

پادشاهی سعودی در چند سال گذشته تلاش کرده است در مسیر خروج از اقتصاد نفتی و تک قطبی گام بردارد و در همین راستا نیز برنامه‌هایی را اعلام کرده است که چشم‌انداز اقتصاد عربستان را در ۱۰ سال آینده ترسیم می‌کند.

ولیعهد سعودی اواخر دی در یک نشست بین‌المللی اقتصادی، دستاوردهای کشورش از زمان اعلام برنامه چشم‌انداز ۲۰۳۰ را تشریح کرد و از فرصت سرمایه‌گذاری ۶ هزار میلیارد دلاری در عربستان در دهه پیش رو خبر داد.

بیشتر از جهان