اولین پرواز تجاری به ایستگاه فضایی بین‌المللی

شرکت «اکسیوم اسپیس»، مجری اولین پرواز خصوصی به مدار نزدیک به زمین خواهد بود

تصویری از فضانوردان ناسا که در ماه اوت ۲۰۲۰ گرفته شده است - Bill INGALLS / NASA / AFP

یک شرکت خصوصی از  برقرای اولین پرواز تجاری به ایستگاه فضایی بین‌المللی خبر داده است.

شرکت «اکسیوم اسپیس»، مجری اولین پرواز خصوصی به مدار نزدیک به زمین خواهد بود. به گزارش واشنگتن‌پست، قیمت بلیت برای هر مسافر ۵۵ میلیون دلار است.

این پرواز از ژانویه ۲۰۲۲ به بعد با فضاپیمای دراگن۲ شرکت اسپیس ایکس انجام خواهد شد. بنا بر اعلام اکسیوم اسپیس، آن‌ها پس از ورود، هشت روز روی «پروژه‌های تحقیقاتی و بشردوستانه» کار خواهند كرد. این پرواز مقدمه‌ای برای سفر‌های خصوصی دیگر به فضا خواهد بود و شرکت اکسیوم اسپیس امیدوار است بتواند در آینده این سرویس را به کسانی که توان مالی تهیه‌ بلیت آن را دارند، ارایه دهد. این شرکت امیدوار است بتواند در سال حداکثر دو پرواز به ایستگاه فضایی بین‌المللی برقرار کند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

شرکت اکسیوم اسپیس می‌خواهد علاوه بر ارایه‌ پرواز به ایستگاه فضایی بین‌المللی، به‌تدریج ایستگاه فضایی خود را هم بنا کند. ناسا سال گذشته اعلام کرد که این شرکت را برای ساخت یک «هتل» خصوصی در ایستگاه فضایی بین‌المللی انتخاب کرده است و قطعات آن از اوایل سال ۲۰۲۴ وصل خواهند شد. پس از پایان کار، ایستگاه فضایی از آن جدا می‌شود و به گفته شرکت اکسیوم اسپیس، این اولین ایستگاه فضایی آزاد، خصوصی و در دسترس در سطح جهانی خواهد بود.»

اولین ماموریت، موسوم به ماموریت اکسیوم۱ یا آ.ایکس-۱، را مایکل لوپز-الگریا هدایت خواهد کرد. او قبلا فضانورد ناسا بوده و در طول دوران کار حرفه‌ای خود، چهار بار به فضا سفر کرده است. وی در حال حاضر، معاون رئیس شرکت اکسیوم اسپیس است.

سه عضو دیگر تیم، سرمایه‌گذاران خصوصی هستند: لری کانر آمریکایی، خلبان اولین پرواز خصوصی به فضا، مارک پاتی کانادایی و ایتان استیبه اسرائیلی، که دومین فضانورد این کشور خواهد بود. آن‌ها به کمک پگی ویتسون، کمک فرمانده كه قبلا با ناسا پرواز كرده و جان شوفنر، کمک خلبان، تحت برنامه‌ آموزشی که شرکت اکسیوم اسپیس طراحی کرده است، تمرینات خود را انجام می‌دهند.  

© The Independent

بیشتر از تکنولوژی