بایدن کاروان خودروهای همراه را برای خرید نان متوقف کرد

حضور رییس‌جمهورهای آمریکا در رستوران‌ها و اغذیه‌فروشی‌های شهر واشینگتن، قبلا هم سابقه داشته است

کاروان خودروهای همراه جو بایدن، ریاست جمهوری ایالات متحده - Olivier DOULIERY / AFP

اگر شما رییس‌جمهور ایالات متحده باشید، تقریبا هر کاری که دلتان بخواهد می‌توانید با کاروان اتومبیل‌های ریاست جمهوری خود انجام دهید، مثلا دستور دهید که کاروان توقف کند تا بتوانید از یک نانوایی محبوب، نان بخرید.

روز یکشنبه، حاشیه خیابانی در خارج از اغذیه‌فروشی «دسپخت مادر» در محله جورج‌تاون، برای مدت کوتاهی پر شد از مردان ملبس به کت‌وشلوار سیاه که گوشی‌های کوچک در گوش داشتند، به همراه اتومبیل‌های کاروان ریاست جمهوری جو بایدن.

آقای بایدن و خانواده‌ او در راه بازگشت از کلیسای کاتولیک سه‌گانه مقدس در جورج‌تاون، و پس از شرکت در اولین نیایش دسته‌جمعی پس از سوگند ریاست جمهوری، برای تحویل گرفتن سفارش خود در آنجا توقف کردند.

آقای بایدن اتومبیل خود را ترک نکرد، اما پسرش هانتر در حال ورود به اغذیه‌فروشی و تحویل گرفتن سفارش‌ها دیده شد.

به گفته دفتر رسانه‌ای کاخ سفید، دولت جزئیات بیشتری درباره اینکه رییس‌جمهور چه سفارشی داده اعلام نکرده است.

اما این دفتر گفت که مسیر کاروانِ اتومبیل‌های ریاست جمهوری، در راه بازگشت از کلیسا، به دلیل توقف در مقابل اغذیه‌فروشی، دو برابر طولانی‌تر از مسیر رفت بوده است.

تام لینچ، از سردبیرهای شبکه خبری ان‌بی‌سی در توییتی، ویدئویی از این جریان را منتشر کرد و نوشت:‌ «رییس‌جمهور بایدن، بعد از مراسم دعا در کلیسای سه‌گانه مقدس، همین الان نانوایی «دستپخت مادر»‌ را ترک کرد.»

او افزود: «سفارش و تحویل غذا به وسیله یکی از ماموران امنیت مخفی انجام شد. بایدن اتومبیل خود را ترک نکرد اما برای جمعیتی که با هیجان تماشا می‌کردند، دست تکان داد.»

این نانوایی که دارای چهار شعبه در شهر واشینگتن است و مشتریان آن مثل یک فرقه مذهبی این نانوایی را دوست دارند، در توییتر خود نوشت که از مراجعه مجدد آقای بایدن استقبال می‌کند.

تام لینچ در توییتی نوشت:‌ 

رییس‌جمهور بایدن بعد از مراسم دعا در کلیسای سه‌گانه مقدس، همین الان اغذیه‌فروشی «دستپخت مادر»‌ را ترک کرد. سفارش و تحویل غذا به وسیله یکی از ماموران امنیت مخفی انجام شد. بایدن اتومبیل خود را ترک نکرد اما برای جمعیتی که با هیجان تماشا می‌کردند، دست تکان داد.» - ۲۴ ژانویه ۲۰۲۱ 

نانوایی در توییتی نوشت:‌ «چه غافلگیریِ فوق‌العاده‌ای در روز یکشنبه رخ داد! از اینکه بار دیگر دولتی داریم که عاشق نان‌های کنجدی شهر واشینگتن است، خوشحالیم. جو بایدن، باز هم منتظر شما هستیم.»

نیکی راپپورت، سخنگوی این نانوایی و اغذیه‌فروشی زنجیره‌ای، به ایندیپندنت گفت که روز فوق‌العاده‌ای بوده است، نه تنها برای نانوایی «دستپخت مادر» بلکه برای تمام کسب‌وکارهای محلی در شهر.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

او گفت:‌ «تمام توییت‌ها و پیام‌های حاکی از خوشحالی و هیجان‌ را خوانده‌ام. واشینگتن دی‌سی شهری است با ۷۰۰ هزار نفر جمعیت و اینکه رییس‌جمهور کاری اینچنین کند، خیلی هیجان‌انگیز است. بی‌صبرانه منتظرم ببینم دفعه بعد در کجا غذا خواهد خورد.»

نشریه «واشینگتن» اعلام کرده است که جف زینتس، مشاور اقتصادی باراک اوباما که اخیرا از سوی آقای بایدن دعوت شده تا به تیم پاسخگویی دولت به همه‌گیری کووید-۱۹ بپیوند، یکی از سرمایه‌گذارهای نانوایی فوق است.

حضور رییس‌جمهورهای آمریکا در یکی از رستوران‌ها و اغذیه‌فروشی‌های شهر واشینگتن، قبلا هم سابقه داشته است. جورج دبلیو بوش، اغلب در جورج‌تاون غذا می‌خورد، و باراک اوباما دست‌کم یک بار در «بنز چیلی باول» که قبلا از رستوران‌های معروف در یک محله آمریکایی‌های آفریقایی‌تبار بود، دیده شد.

بیل‌ کلینتون به چندین رستوران می‌رفت، از جمله «بمبئی کلاب»، واقع در نزدیکی کاخ سفید.

در مقابل، آنطور که بسیاری از خبرنگاران سیاسی در روز یکشنبه گفتند، دونالد ترامپ به ندرت در شهر دیده شد، مگر در هتل خودش، و ترجیح می‌داد که آخر هفته‌ها به خارج از شهر و به یکی از چندین زمین گلف خود برود.

 پیتر بیکر، از روزنامه نیویورک‌تایمز نوشت:‌ «توقف بایدن در «دستپخت مادر»، یک نانوایی در جورج‌تاون، در مسیر بازگشت به کاخ سفید، یک تغییر بزرگ است. سعی می‌کنم به خاطر بیاورم اما یادم نمی‌آید که ترامپ هرگز جایی در واشینگتن، غیر از هتل خودش توقف کرده باشد.»

© The Independent

بیشتر از جهان