بایدن محدودیت‌های سفر به آمریکا را دوباره برقرار می‌کند

آفریقای جنوبی به فهرست کشورهایی که سفر از آنها به آمریکا ممنوع است، اضافه می‌شود

بایدن ورود شهروندان غیرآمریکایی از برزیل، آفریقای جنوبی، بریتانیا، ایرلند و ۲۶ کشور اروپایی را ممنوع می‌کند-Nicholas Kamm / AFP

جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا، محدودیت‌های سفر به ایالات‌متحده که بخشی از آنها در اواخر دوره ریاست‌جمهوری دونالد ترامپ لغو شده بود را دوباره برقرار می‌کند. او همچنین ورود شهروندان غیرآمریکایی از مبدا آفریقای جنوبی را ممنوع می‌کند.

ترامپ دو روز قبل از پایان ریاست‌جمهوری خود محدودیت‌های سفر از برزیل و اروپا را لغو کرد و گفت شهروندان غیرآمریکایی که در این کشورها حضور داشته‌اند، می‌توانند با ارایه نتیجه منفی آزمایش کووید-۱۹ به آمریکا سفر کنند. بایدن در همان زمان نیز اعلام کرده بود که باتوجه به ریسک‌های ناشی از همه‌گیری کرونا این محدودیت‌ها را بازمی‌گرداند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

منابع آگاه به رویترز گفتند که رئیس‌جمهوری جدید آمریکا امروز (دوشنبه) محدودیت‌‌های سفر به ایالات‌متحده را اعلام می‌کند.

بر اساس این محدودیت‌ها، سفر شهروندان غیرآمریکایی از بریتانیا، ایرلند، ۲۶ کشور اروپایی، برزیل و آفریقای جنوبی به آمریکا ممنوع است. این در حالی است که بریتانیا که با موج گسترده شیوع کووید-۱۹ مواجه است، گزینه بستن کامل همه مرزها را بررسی می‌کند تا از ورود انواع جهش‌یافته ویروس به داخل کشور جلوگیری کند.

مدیر مرکز کنترل بیماری‌ها در آمریکا نیز در توییتی اعلام کرد که به دلیل شیوع نوع جدیدی از ویروس کرونای جهش‌یافته در آفریقای جنوبی، سفر از این کشور به آمریکا ممنوع می‌شود.

قابلیت سرایت این نوع ویروس ۵۰ درصد بیشتر است و برخی متخصصان بر این باورند که واکسن کووید-۱۹ دربرابر نوع جهش‌یافته در آفریقای جنوبی ایمنی کمتری ایجاد می‌کند.

بیشتر از جهان