اتهام «تهدید جانی» یک نماینده برای یکی از حمله‌کنندگان به کنگره

گرِت میلر، اهل تگزاس، هم‌زمان با حمله به ساختمان کنگره توییت کرده بود: الکساندریا اوکازیو-کورتز را ترور کنیم

گرت میلر در جریان حمله به کنگره در حساب‌های کاربری‌ خود در رسانه‌های اجتماعی نوشته بود: جنگ داخلی آغاز می‌شود- Leah Millis/ REUTERS

وزارت دادگستری ایالات‌ متحده آمریکا مردی اهل تگزاس را که طبق گزارش‌ها در حمله ششم ژانویه به ساختمان کنگره شرکت داشته است، به تهدید ترور الکساندریا اوکازیو-کورتز، یک عضو کنگره، متهم کرد.

گرِت میلر، اهل تگزاس، به ارتکاب پنج فقره جرم ازجمله ورود غیرقانونی به ساختمان و تهدید به قتل نماینده نیویورک و مامور پلیس ساختمان کنگره ایالات‌متحده متهم شده است. بر اساس مدارک دادگاه، آقای میلر چنین توییت کرده است: «الکساندریا اوکازیو-کورتز را ترور کنیم» او همچنین نوشته است مامور پلیس کنگره که در جریان این حمله به ضرب گلوله یکی از حامیان ترامپ از پای درآمد، «حقش بود بمیرد» و «زمان مرگش فرا رسیده» چون الان «فصل شکار است».

به گفته دادستان‌ها، این مرد در جریان حمله به کنگره و پیش از آن در فضای مجازی، مطالب فراوانی منتشر کرده و در حساب‌های کاربری‌ خود که حالا مسدود شده‌اند، نوشته بود: «جنگ داخلی آغاز می‌شود» و «دفعه بعد با اسلحه می‌آییم».

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

آقای میلر که اهل دالاس است، روز ۲۰ ژانویه ، پس از آن که اف‌بی‌آی خبردار شد حساب توییتر او به آدرس garretamiller@ ویدیویی از داخل ساختمان کنگره منتشر کرده است، دستگیر شد. این مرد تگزاسی در واکنش به شخصی که در فیس‌بوک از او پرسیده بود: «در ساختمان بودی؟» نیز نوشت: «آره...حمله کردیم... پیش از سخنرانی ترامپ تصمیم گرفتیم... خودم همراه یکی از مخالفان ماسک‌زدن از درهای پشتی حمله کردم.» او همچنین در فیس‌بوکش نوشت که با خودروی شخصی، «سراسر کشور را به خاطر این گندی که ترامپ زده» پیموده است. او عکس‌هایی هم از داخل ساختمان گنبددار کنگره منتشر کرد.

پس از این حمله که در تلاش برای جلوگیری از تایید نتایج انتخابات ریاست‌جمهوری رخ داد و باعث مرگ پنج نفر شد، آقای میلر در فضای مجازی نوشت: «این حمله کودتا نبود» و مردم «مسلح نبودند». سایر عکس‌های آقای میلر در فضای مجازی در پرونده او موجود است و نشان می‌دهد که او روز شش ژانویه در چمن داخل محوطه ساختمان کنگره به همراه حامیان ترامپ که کلاه‌‌های قرمز «آمریکا را دوباره می‌سازیم» به سر داشتند، با کلاه بافتنی ترامپی خود ایستاده است. در این تصاویر، آن‌ها پرچم‌های دوقلوی آمریکا و ترامپ را به دست دارند.

© The Independent