اف‌بی‌آی به‌دنبال دزد احتمالی لپ‌تاپ دفتر نانسی پلوسی

متهم، زنی است که «قصد داشت لپ‌تاپ را به روسیه بفروشد»

تا کنون بیش از ۱۲۵ نفر در ارتباط به حمله به کنگره آمریکا دستگیر شده‌اند - AFP

اف‌بی‌آی در آخرین گزارشی که از حمله به مجلس کنگره آمریکا منتشر کرده، از احتمال دزدیده شدن یک لپ‌تاپ از دفتر نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان و فروش آن به روسیه ازسوی یکی از حمله‌کنندگان خبر داده است.

بر اساس این گزارش، یک پرونده کیفری جدید علیه زنی که در تاریخ ششم ژانویه وارد کنگره ایالات متحده شده، تشکیل شده است. با این وجود، تاکید شده که هیچ نشانه‌ای مبنی بر برداشته شدن لپ‌تاپ از دفتر پلوسی وجود ندارد، تنها یک شاهد، این موضوع را اطلاع داده و موضوع در دست بررسی است.

سی‌ان‌ان ضمن اعلام این خبر که اف‌بی‌آی اواخر روز یکشنبه قرار بازداشت صادر کرده، این موضوع را عجیب‌ترین پرونده در سیل پرونده‌های دادگاهی که علیه حمله‌کنندگان به کنگره آمریکا تشکیل شده خواند.

در این پرونده، شخصی که خود را شریک عشقی سابق زنی به نام رایلی جون ویلیامز از پنسیلوانیا معرفی کرده، و اف‌بی‌آی در ویدئوی حمله به کنگره او را به عنوان ویلیام شناسایی کرده، و افراد را به طبقه بالا به دفتر پلوسی راهنمایی می‌کند، طبق اظهارنامه ارایه شده در روز یکشنبه به دستگیری ویلیامز کمک کرده است.

این خبرچین پلیس ادعا کرده که با دوستان ویلیام صحبت کرده و آنها ویدئویی از ویلیام، درحالی که لپ‌تاپ یا هاردی را از دفتر پلوسی برداشته به او نشان داده‌اند.

او افزوده که ویلیامز قصد دارد رایانه را برای یکی از دوستانش در روسیه ارسال کند، تا آن را به سرویس اطلاعات خارجی روسیه SVR بفروشد.

به نوشته ان‌پی‌آر، این شخص به اف‌بی‌آی گفته که انتقال رایانه به روسیه به دلایل نامعلومی منتفی شده و ویلیامز هنوز دستگاه را در اختیار دارد یا آن را از بین برده است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

ویلیامز متهم به سرقت نیست. او فقط به ورود خشونت‌آمیز یا رفتار غیرمتعادل و ورود به فضای حفاظت شده کنگره متهم شده است، همان اتهامی که بسیاری از کسانی که در آن روز در محاصره شرکت کردند با آن روبرو هستند.

اف‌بی‌آی همچنین خاطر نشان کرده که به نظر می‌رسد ویلیامز فرار کرده و حساب‌های خود را در شبکه‌های اجتماعی پاک کرده است.

در روزهای پس از حمله به کنگره، درو همیل، رئیس دفتر پلوسی در توییتی تایید کرد که یک لپ‌تاپ که «فقط برای سخنرانی در اتاق کنفرانس» مورد استفاده دفتر سخنگو قرار می‌گرفته، برداشته شده است.

به گزارش آسوشیتدپرس، تا کنون بیش از ۱۲۵ نفر در ارتباط به حمله به کنگره آمریکا به دلیل نقض محدودیت‌های آمدوشد و تخطی از قوانین فدرال دستگیر شده‌اند.