شناسایی گونه جهش‌یافته کرونا و هشدار در مورد خیزش جدید بیماری در ایران

در دو استان تهران و اصفهان مواردی از رشد بیماری در افراد ۷ تا ۱۸ سال یافت شده است

ایرج حریرچی، معاون وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ایران، روز شنبه گفت خیزش جدید ویروس کووید-۱۹ در برخی از استان‌ها آغاز شده است.

به گفته او، در برخی استان‌ها خیزش جدیدی از بیماری دیده شده است و در دو استان تهران و اصفهان مواردی از رشد بیماری در افراد ۷ تا ۱۸ سال یافت شده است.

معاون وزیر بهداشت با اشاره به شناسایی گونه جهش‌یافته ویروس در برخی نقاط دنیا گفت، «باید نهایت تلاش خود را برای جلوگیری از ورود آن به ایران بکنیم.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

همزمان، یکی از اعضای کمیته علمی ستاد کرونا در یک برنامه تلویزیونی در شبکه پنج گفت که موارد گزارش شده ابتلا به گونه جدید کرونا در ایران کم است.

مجید مختاری در پاسخ به این پرسش که آمار موارد ابتلا به گونه جهش‌یافته ویروس کووید-۱۹ در ایران چقدر است، گفت تا دو هفته قبل «بین دو تا چهار نفر بود.»

وی گفت که گونه جدید کرونا کودکان را بیشتر درگیر می‌کند و آنها می‌توانند بدون هیچ علایم شدیدی، مخزن عظیمی از ویروس باشند، و این برای مدارس خطرناک است.

بنا بر اعلام وزارت بهداشت، در ۲۴ ساعت گذشته با شناسایی ۶۲۰۷ مورد جدید، آمار بیماران کووید-۱۹ در کشور به یک میلیون و ۳۶۷ هزار و ۳۲ نفر رسید.

از روز گذشته تا ظهر امروز، ۶۹ بیمار مبتلا به این ویروس در ایران جان خود را از دست دادند و مجموع جانباختگان این بیماری در کشور به ۵۷ هزار و ۲۹۴ نفر رسیده است.