«اول خودشان از اینستاگرام بیرون بروند، بعد فیلترش کنند»

ضرغامی می‌گوید شورای عالی فضای مجازی تصمیمی برای فیلتر کردن اینستاگرام نگرفته، درحالی که این نهاد مسئولیتی در این زمینه ندارد

عزت‌الله ضرغامی ماه گذشته برای نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ اعلام آمادگی کرد- تصویر از محمود عارفی/ پایگاه خبری جماران

عزت‌الله ضرغامی، عضو شورای عالی فضای مجازی و رییس پیشین صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران، گفت تصمیمی برای فیلتر کردن اینستاگرام گرفته نشده است. او با اشاره به استفاده مقام‌های کشور از اینستاگرام اضافه که اول آن‌ها باید از اینستاگرام بیرون بروند و بعد فیلترش کنند.

درپی احضار محمدجواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، در هفته گذشته به دادسرای فرهنگ و رسانه برای پاسخگویی درمورد «فیلتر نکردن اینستاگرام»، بحث‌های فراوانی درمورد احتمال فیلتر شدن این رسانه اجتماعی محبوب و پرطرفدار در ایران به میان آمده است. 

حالا عزت‌الله ضرغامی روز جمعه سوم بهمن‌ماه در یک گفت‌وگوی اینستاگرامی با «خبر فوری» اعلام کرده که در شورای عالی فضای مجازی هیچ تصمیمی برای فیلتر کردن اینستاگرام گرفته نشده است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

ضرغامی با اشاره به حضور مسئولان کشور در اینستاگرام و «رقابتشان بر سر فالوئرها» و حضورشان در گفت‌وگوهای لایو اینستاگرامی، خطاب به آن‌ها گفت:  «اول شما تشریف ببرید بیرون از اینستاگرام، بعد فیلترش کنید!»  

صحبت رییس پیشین صداوسیما درمورد تصمیم‌گیری نشدن در شورای عالی فضای مجازی درمورد اینستاگرام درحالی است که اصولا شورای عالی فضای مجازی در تصمیم‌گیری برای فیلترینگ نقشی ندارد و براساس قانون، تصمیم فیلتر شدن یک وب‌سایت، رسانه اجتماعی یا پیام‌رسان براساس حکم قاضی انجام می‌شود و یا با تصمیم «کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه»، شورای ۱۲نفره‌ای که زیر نظر دادستان کل کشور فعالیت می‌کند.

عزت‌الله ضرغامی که ماه گذشته برای نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ اعلام آمادگی کرده است، به‌تازگی در گفت‌‌وگوهای مختلف با رسانه‌ها و در رسانه‌های اجتماعی درمورد مسائل مختلف از قطعی برق تا شهریه‌های نجومی و فیلترینگ اینستاگرام اظهارنظر می‌کند.