لایحه پیشنهادی «لورن بوبرت» برای مسدود کردن بودجه فرمان بایدن در پیوستن به معاهده پاریس

دونالد ترامپ در سال ۲۰۱۷ از این معاهده خارج شد و قرار است ایالات ‌متحده ظرف ۳۰ روز آینده بار دیگر رسما به این توافق بپیوندد

لورن بوبرت، نماینده ایالت کلرادو از حزب جمهوری‌خواه - Jason Connolly / AFP

لورن بوبرت، نماینده کنگره آمریکا از حزب جمهوری‌خواه، درصدد جلوگیری از طرح بایدن برای پیوستن مجدد به معاهده آب‌وهوای پاریس برآمده است.

یکی از نخستین اقدامات آقای بایدن به‌عنوان رئیس‌جمهور جدید آمریکا، صدور فرمان ریاست‌جمهوری برای پایبندی مجدد ایالات‌متحده به توافق پاریس بود که هدف آن کاهش گازهای گلخانه‌ای و دمای کره زمین است.

نماینده ایالت کلرادو از حزب جمهوری‌خواه، روز پنجشنبه با هدف مسدود کردن بودجه مرتبط با فرمان ریاست‌جمهوری، تا هنگامی که این فرمان به‌عنوان معاهده از تایید سنا بگذرد، پیش‌نویس «لایحه قانون‌اساسی معاهده پاریس» را تسلیم مجلس نمایندگان کرد.

دونالد ترامپ در سال ۲۰۱۷ از این معاهده خارج شد و قرار است ایالات‌متحده ظرف ۳۰ روز آینده بار دیگر رسما به این توافق بپیوندد.

بازگشت به معاهده پاریس یکی از چندین فرمان ریاست‌جمهوری بود که جو بایدن، در آغاز کار خود به منظور خنثی کردن سیاست‌های مخرب برای محیط زیست و آب‌وهوا در دوران ریاست‌جمهوری ترامپ، امضا کرد.

۱۱ نماینده جمهوری‌خواه دیگر هم لایحه پیشنهادی خانم بوبرت را تایید کرده‌اند.

خانم بوبرت روز جمعه در توییتی نوشت: «من برای مردم پوئبلو (شهری با اکثریت بومی‌ در جنوب‌غربی آمریکا) کار می‌کنم نه برای مردم پاریس.» روشن نیست که آیا خانم بوبرت به این نکته آگاه است که معاهده پاریس به این دلیل به نام این شهر خوانده می‌شود که صدها تن از رهبران جهان در شهر پاریس آن را پذیرفته‌اند نه این که شهروندان پاریس از مفاد آن بهره‌مند می‌شوند.

به نظر می‌رسد سناتور تد کروز از حزب جمهوری‌خواه هم در مورد معاهده پاریس همین‌گونه ناآگاه است. او روز پنجشنبه در انتقاد به بایدن در توییتی نوشت: «او بیشتر به نظرات شهروندان پاریس علاقه‌مند است تا مشاغل ساکنان پیتزبورگ.»

دفتر خانم بوبرت همچنین در بیانیه‌ای ادعا کرده است که معاهده پاریس «تا سال ۲۰۲۵ می‌تواند تا ۲/۷ میلیون فرصت شغلی را در ایالات‌متحده نابود کند.» دفتر خانم بوبرت تا هنگام انتشار این گزارش، به درخواست ایندیپندنت برای توضیح در مورد محتوای این بیانیه واکنش نشان نداده است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

به دنبال خروج آقای ترامپ از معاهده پاریس در سال ۲۰۱۷، یک گروه میان‌رشته‌ای از دانشمندان در گزارشی، پیامدهای اقدام او را مورد بررسی قرار دادند و به این نتیجه رسیدند که تا سال ۲۱۰۰، ایالات‌متحده هشت تریلیون دلار متضرر خواهد شد و حدود پنج درصد فقیرتر می‌شود.

نایجل پِرویس، مدیرعامل نهاد موسوم به «مشاوران آب‌وهوا» و مذاکره‌کننده وزارت خارجه آمریکا در امور تغییرات زیست‌محیطی در دوره ریاست‌جمهوری کلینتون و جورج دبلیو بوش، سال گذشته به خبرگزاری آسوشیتدپرس در پاریس گفت: «توافق ایالات‌متحده به‌مثابه مالیات بر مردم آمریکا نیست. هیچ‌گونه جابه‌جایی عمده سرمایه صورت نمی‌گیرد. در واقع، مفاد این معاهده هیچ کشوری را به پرداخت وجه مجبور نمی‌کند.»

در این میان، روز پنجشنبه چیپ روُی، یک نماینده دیگر حزب جمهوری‌خواه از تگزاس، نیز درصدد مسدود کردن بودجه فرمان ریاست‌جمهوری در مورد معاهده پاریس برآمده است.

توئیت خانم بوبرت درباره افشای محل اختفای نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان در جریان شورش مرگبار طرفداران ترامپ به ساختمان کنگره در اوایل ماه جاری، واکنش برخی نمایندگان کنگره از جمله نمایندگان ایالت کلرادو و نشریات محلی را برانگیخت و آنان خواهان کناره‌گیری وی شدند. خانم بوبرت که به‌تازگی به نمایندگی مجلس نمایندگان انتخاب شده است، از ادعای بی‌اساس آقای ترامپ مبنی بر تقلب در انتخابات ریاست‌جمهوری دفاع کرده و از گروه راستگرای افراطی «کیو انان» که معتقد به تئوری توطئه است نیز حمایت می‌کند.

© The Independent