انفجار در تاسیسات پتروشیمی بجنورد

علت حادثه در دست بررسی است

در سال‌های اخیر تعداد زیادی از تاسیسات صنعتی و هسته‌ای در ایران شاهد وقوع حوادث گوناگون بوده‌اند- عکس از خبرگزاری مهر

رسانه‌های ایران از وقوع انفجار در پتروشیمی بجنورد در روز جمعه خبر دادند که طبق گزارش‌های اولیه نقص فنی در سیستم انتقال بخار آب عامل آن بوده است.

به گزارش خبرگزاری مهر، روابط عمومی پتروشیمی بجنورد می‌گوید این حادثه آسیب جانی به دنبال نداشته و تنها به یکی از درام‌های آمونیاک آسیب رسیده است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

با این حال غلامرضا عوض‌زاده فرماندار بجنورد ساعتی بعد اعلام کرد که «این انفجار مربوط به دیگ و لوله‌های بخار آب است و مربوط به آمونیاک نیست.»

او گفت، قطعه منفجر شده در ابتدای خط دیگ آمونیاک بوده، اما به دیگ آسیبی نرسیده و دود غلیظ بخار آمونیاک نبوده و بخار آب بوده و جای هیچ نگرانی نیست.

استاندار خراسان شمالی نیز پس از بازدید از محل حادثه گفت یک گروه کارشناسی در حال بررسی دقیق‌ علت حادثه است و گزارش قطعی آن امشب اعلام خواهد شد.

در سال‌های اخیر تعداد زیادی از تاسیسات صنعتی و هسته‌ای در ایران شاهد وقوع حوادث گوناگون بوده‌اند که احتمال «خرابکاری عمدی» در آنها را افزایش داده است.

در آخرین مورد، پتروشیمی خارگ اواخر آبان ماه دچار آتش‌سوزی شد. پیش از آن هم در مرداد ماه سال گذشته، انفجار در همین مجتمع جان چهار نفر را گرفت.

انفجار در پتروشیمی تندگویان خوزستان در اواخر تیر، انفجار در تاسیسات هسته‌ای نطنز در ۱۲ تیر، نشت کلر در پتروشیمی کارون در اواسط تیر، آتش‌سوزی در نیروگاه حرارتی تبریز در ۱۴ خرداد و آتش سوزی در پتروشیمی بندر امام در سوم خرداد، از جمله حوادث عمده در سال جاری بوده‌اند.

بیشتر از جهان