سه ماه زندگی در فرودگاه از ترس کرونا

او بازداشت و متهم به ورود غیرقانونی به محیطی حفاظت شده در فرودگاه و سرقت از محل شد

ظاهرا در طول اقامت طولانی‌مدت او سایر مسافران به او غذا می‌دادند-Daniel SLIM / AFP

مردی که سه ماه در فرودگاهی در ایالات متحده زندگی می‌کرد گفت که «به دلیل کووید می‌ترسید به خانه برود». 

آدیتا سینگ، ۳۶ ساله، بدون آن که معلوم شود در مکانی حفاظت شده در فرودگاه بین‌المللی اوهر شیکاگو، یکی از شلوغ‌ترین فرودگاه‌های دنیا، از ۱۹ اکتبر تاکنون زندگی ‌کرده است. 

او در پروازی از لس‌آنجلس در ایالت کالیفرنیا، شهر محل زندگی خود به این فرودگاه آمد و هیچ وقت آن را ترک نکرد. سه ماه بعد یعنی در ۱۶ ژانویه دو کارمند هواپیمایی یونایتد به سراغ آقای سینگ رفتند و بعد پلیس او را دستگیر کرد. 

به گزارش شیکاگو تریبیون، او بازداشت و متهم به ورود غیرقانونی به محیطی حفاظت شده در فرودگاه و سرقت از محل شد.  

آقای سینگ توانست برای مدتی طولانی در فرودگاه بماند چرا که کارت هویت گم شده یک کارمند فرودگاه را پیدا کرده بود که به او اجازه می‌داد به مناطق حفاظت شده فرودگاه وارد شود. 

ظاهرا در طول اقامت طولانی‌مدت او سایر مسافران به او غذا می‌دادند. 

سوزانا اورتیز، قاضی شهرستان کوک گفت: «شما به من می‌گویید فردی غیرمجاز و نه کارمند فرودگاه توانسته است در منطقه‌ای محافظت شده در فرودگاه بین‌المللی اوهر از ۱۹ اکتبر ۲۰۲۰ تا ۱۶ ژانویه ۲۰۲۱ زندگی کند بدون این که کسی بفهمد؟ من واقعا می‌خواهم این را درست متوجه شوم.» 

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

او ادامه داد: «در نظر دادگاه واقعیات و شرایط مطرح در این پرونده برای مدتی که صورت پذیرفته خیلی غیرمنتظره است. ماندن برای مدتی طولانی با کارت هویت جعلی در محیطی محافظت شده در فرودگاه به نظر من خیلی مهم است چرا که مردم باید کاملا بتوانند از سفر هوایی و حضور در فرودگاه احساس امنیت داشته باشند. به همین دلیل این اقدامات در نظر من باعث می‌شود او به خطری برای جامعه مبدل شود.» 

آقای سینگ که بیکار است و مدرک کارشناسی ارشد در رشته هتل‌داری دارد هیچ سوءسابقه کیفری ندارد. 

او در شهر اورنج در اطراف لس‌آنجلس با همخانه‌های خود زندگی می‌کند اما کیتلین هاگرتی، معاون دادستان ایالت به دادگاه گفت او «به دلیل ترس از کووید به خانه نرفته است». 

مبلغ وثیقه آقای سینگ هزاردلار تعیین شد و از ورود او به این فرودگاه ممانعت شده است. او باید در تاریخ ۲۷ ژانویه در دادگاه حاضر شود. 

اداره حمل و نقل هوایی شیکاگو گفت: «این اداره هیچ اولویتی بالاتر از ایمنی و امنیت فرودگاه‌های خود ندارد که از طریق شبکه‌ای چند لایه و هماهنگ، متشکل از نیروهای انتظامی و قانونی برقرار می‌شود. گرچه تحقیقاتی در این باره به راه افتاده است اما به زعم ما این مرد هیچ خطر امنیتی برای فرودگاه یا مسافران ایجاد نکرده است. ما به همکاری با شرکای انتظامی و قانونی خود ادامه می‌دهیم تا تحقیقات در این زمینه به نحوی کامل تکمیل شود.»

© The Independent

بیشتر از جهان