چادرخوابی لوکس در فرودگاه سنگاپور؛ هر شب ۲۰۰ پوند

مهمانان می‌توانند در «دره جنگلی شیسیدو» جواهر یا در ایوان «ابر ۹» در بالاترین طبقه اطراق کنند

مهمانان می توانند بازدید روزانه و یا اقامت شبانه را انتخاب کنند - Roslan RAHMAN / AFP

امسال فرصت زیادی برای مسافرت نبود ولی خطوط هواپیمایی و فرودگاه‌ها قطعا به درجه‌ای از ابتکار رسیده‌اند که در بحبوحه این محدودیت‌های شدید تجربیات تازه‌ای را برای مردم رقم بزنند. 

در جدیدترین ابتکار نوین، فرودگاه چانگی سنگاپور به دوستداران صنعت هوانوردی فرصتی می‌دهد تا یک شب را در خیمه‌های لوکس اطراق کنند. 

زمینه این اقامت شبانه غیرمعمول، مرکز خرید جدید فرودگاه، به نام جواهر، است که با سر و صدای زیاد در سال ۲۰۱۹ افتتاح شد. 

مهمانان می‌توانند در «دره جنگلی شیسیدو» جواهر (باغ سرپوشیده‌ای که در پنج طبقه گسترده شده) یا در ایوان «ابر ۹» در بالاترین طبقه اطراق کنند. 

هر دو جایگاه به «آبشار گردابی» مشهور جواهر دید دارد که بزرگ‌ترین آبشار سر پوشیده در جهان محسوب می‌شود. 

در حال حاضر تمام اردوگاه‌های تفریحی در سنگاپور به دلیل ویروس کرونا تعطیل هستند ولی فرودگاه چانگی مدعی است اقامتگاه آن‌ها «حتی بهتر است زیرا لازم نیست نگران شرجی یا بارانی بودن هوا یا پشه‌های مزاحم باشید». 

مهمانان می‌توانند بازدید روز را انتخاب کنند، که طی آن تا پنج نفر می‌توانند به صورت پیک‌نیک تفریح کنند، یا می‌توانند اقامت شبانه را انتخاب کنند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

ظرفیت خیمه‌ها چهار بزرگسال یا دو بزرگسال و سه کودک است و دارای یک یا دو تخت خواب دو نفره، دست‌شویی و توالت، پنکه، پتو، بالش، عطر، شارژر قابل حمل و یک سبد خوش‌آمد برای مهمانانی است که اقامت شبانه را انتخاب می‌کنند. 

این برنامه تا سوم ژانویه اجرا می‌شود و سایر امکانات آن عبارتند از استفاده از دوش، بلیط برای استودیو تجربه چانگی (یک مجموعه دیجیتالی بازی‌های تعاملی) یا بلیط تور آسمانی مانولایف (یک زمین بازی توربندی شده در فاصله هشت متری زمین)، بلیط پارک کانوپی، اسباب‌بازی عروسکی، تخفیف خرید و پارکینگ رایگان. 

هزینه این اقامتگاه ۳۶۰ دلار سنگاپور (۲۰۲ پوند) برای شب‌های آخر هفته است، که بیشتر گلمپ محسوب می‌شود تا کمپ [گلمپ عبارت است از اردوهایی که نسبت به اقامت در چادر، لوکس و دارای امکانات بیشتری است] و هزینه سه ساعت پیک‌نیک ۲۰۰ دلار سنگاپور (۱۱۲ پوند) در پایان هفته یا ۱۵۰ دلار سنگاپور (۸۴ پوند) طی روزهای وسط هفته است. 

در جایی دیگر، خطوط هواپیمایی سنگاپور در یکی از هواپیماهای خود یک رستوران موقت افتتاح کرده که در دوره همه‌گیری قابل استفاده است. 

این غذاخوری منحصر به فرد در یک هواپیمای غول‌پیکر A۳۸۰ راه‌اندازی شده است که مشتری می‌تواند از منوی بین‌المللی یا پراناکان غذای خود را انتخاب کند. 

هر وعده شامل دو نوشیدنی الکلی رایگان و نوشیدنی غیرالکلی نامحدود است. 

بازدیدکنندگان می‌توانند میز خود را در قسمت‌های مختلف هواپیما انتخاب کنند. این رستوران از ۲۴ و ۲۵ اکتبر آغاز به کار کرده است. 

ورودی رستوران از ۵۰ دلار سریلانکا (۲۸ پوند) برای میز «اقتصادی» تا ۳۰۰ دلار سریلانکا (۱۷۰ پوند) برای میز «تجاری» و ۶۰۰ دلار سریلانکا (۳۴۰ پوند) برای اتاق کامل متفاوت است.

© The Independent

بیشتر از زندگی