هواپیمایی امارت ۱.۶۳ میلیون دلار غرامت برای چمدان گم شده پرداخت می‌کند

چمدان یک بازرگان نیجریه‌ای در سال ۲۰۰۷ گم شد

شرکت هواپیمایی امارات استدلال کرده است که شرکت حمل و نقل هوایی نیجریه مسئول کلیه مراحل رسیدگی به چمدان در فرودگاه بین‌المللی مورتالا محمد در لاگوس بوده است-EMIRATES

یک دادگاه به هواپیمایی امارات دستور داده است که برای گم کردن چمدان یکی از مسافرانش در ۱۲ سال پیش، ۱.۶۳ میلیون دلار به او جریمه پرداخت کند.

اورجی پرنس ایکم، یک بازرگان نیجریه‌ای‌، در سال ۲۰۰۷ در سفر به چین برای تجارت، چمدانش را گم کرد.

به گزارش نیشن، ایکم ۱.۶۳ میلیون دلار پول نقد در چمدان خود حمل می‌کرد تا کالاهایی را در چین خریداری کند.

او می‌گوید که کارکنان هواپیمایی امارات پیش از ترک لاگوس در پرواز او از طریق دبی و هنگ کنگ به گوانگژو، از او خواستند که چمدان را در اختیار آنها بگذارد.   

وی گفت که آنها اصرار داشتند که چمدان تحت نظر آنها امنیت بیشتری خواهد داشت.

ایکم ادعا می‌کند که او با بی‌رغبتی سرانجام تسلیم شد، چون نگران از دست دادن پروازش بود. اما او دیگر هرگز چمدان خود را ندید.

اگرچه دو برچسب چمدان با شماره‌های مرجع به ایکم داده شد، اما چمدان‌ها هرگز پیدا نشدند. تحقیقات پلیس سرانجام نشان داد که چمدان‌ها هرگز از لاگوس خارج نشده بودند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

در دادگاه عالی فدرال در لاگوس، ایکم توضیح داد که در طول ۱۲ سال بعد از آن حادثه، بارها به فرودگاه‌های گوانگژو و دبی مراجعه کرده است تا چمدان‌ها را ردیابی کند.

از مبلغ گمشده، ۷۰۰ هزار دلار متعلق به ایکم بود، و ۹۳۰ هزار دلار باقیمانده به یک بازرگان دیگر به نام اولیسامکا اوگونزه تعلق داشت که از ایکم خواسته بود کالاهایی را از چین برای او بخرد.

شرکت هواپیمایی امارات استدلال کرده است که شرکت حمل و نقل هوایی نیجریه مسئول کلیه مراحل رسیدگی به چمدان در فرودگاه بین‌المللی مورتالا محمد در لاگوس بوده است.

با این حال، قاضی مسلم حسن حسن به نفع شاکی رای داد و نتیجه گرفت که شرکت اماراتی نتوانسته است ادعاهای ایکم را به اندازه کافی رد کند.

او به هواپیمایی امارات دستور داد ۱.۶۳ میلیون دلار گمشده را به ایکم پرداخت کند و علاوه بر آن، معادل ۹۶ هزار پوند نیز به او غرامت بپردازد.

او گفت: «من اعتقاد دارم که هواپیمایی امارات با تحویل ندادن چمدان‌های حاوی مبلغ ۱.۶۳ میلیون دلار، در تعهدات خود در قبال مشتری کوتاهی کرده است.»

سخنگوی هواپیمایی امارات به نشریه سیمپل فلایینگ گفت که آن شرکت درخواست تجدیدنظر خواهد کرد: «هواپیمایی امارات در این پرونده درخواست تجدید نظر کرده است. ما قویاً از موضع خود دفاع خواهیم کرد.»

ایندیپندنت برای توضیح بیشتر با هواپیمایی امارات تماس گرفته است.

© The Independent

بیشتر از سفر