نتیجه آزمایش ویروس کرونا در بستنی مثبت شد

شماری از بستنی‌های تولید شمال چین حاوی ویروس کرونا هستند

بستنی در دمای پایین نگه‌داری می‌شود و با توجه به آن که حاوی چربی است، ویروس می‌تواند در آن زنده بماند - NICOLAS ASFOURI / AFP

در پی شناسایی ویروس کرونا در شماری از بستنی‌های تولیدی شمال چین، مقامات رسمی هزاران کارتن بستنی را که احتمال آلودگی آن‌ها وجود داشت، توقیف کردند.

این بستنی‌ها تولید شرکت موادغذایی «داکیائودائو» تیان‌جین هستند و مقامات شهر شمالی تیان‌جین اکنون در حال ردگیری افرادی هستند که گمان می‌رود با این فراورده‌ها سروکار داشته‌اند.

پس از آن که همین هفته شرکت داکیائودائو تیان‌جین سه نمونه از بستنی‌های خود را برای مرکزی در شهرداری ارسال کرد وجواب آزمایش کرونای همگی آن‌ها مثبت شد، تمامی محصولات این شرکت مهروموم و جداسازی شدند. طبق تحقیقات همه‌گیری‌شناسیِ تاکنونی، این شرکت با استفاده از موادخام، از جمله شیر خشک وارداتی از نیوزلند و گرد آب‌پنیر وارداتی از اوکراین، این بستنی‌ها را تولید کرده بود.

شرکت داکیائودائو تیان‌جین همچنین اعلام کرده است که تا ساعت ۲ بعدازظهر پنج‌شنبه، یک هزار و ۶۶۲ کارمند خود را در وضعیت قرنطینه و آزمایش اسید نوکلیک قرار داده است. تاکنون جواب آزمایش کرونای ۷۰۰ نفر از این افراد منفی بوده و نتیجه آزمایش ۹۶۲ نفر بقیه هنوز مشخص نشده است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

دکتر استفن گریفین، ویروس‌شناس دانشگاه لیدز، می‌گوید که این ماجرا نباید باعث «هراس عمومی» شود و «احتمالا موردی استثنائی» است که «شاید از یک فرد انتقال یافته باشد». او در مصاحبه با شبکه تلویزیونی اسکای‌نیوز گفت: «احتمالا نباید از این بابت هراسان شویم که مبادا هر ذره بستنی‌ موجود، به ویروس کرونا آلوده شده باشد. احتمال دارد که این ماجرا بر اثر بروز مشکلی در کارخانه و ناشی از عدم رعایت بهداشت در این مرکز تولیدی باشد.»

دکتر گریفین افزود که بستنی را در دمای پایین نگه‌داری می‌کنند و با توجه به آن که حاوی چربی است، ویروس می‌تواند در آن زنده بماند.

مقامات مقابله با همه‌گیری در تیان‌جین می‌گویند، از چهار هزار و ۸۳۶ کارتن بستنی تولیدی آلوده به کووید-۱۹ این شرکت، توانسته‌اند در انبار دو هزار و ۸۹ کارتن را با موفقیت تفکیک کنند. حدود ۹۳۵ کارتن از دو هزار و ۷۴۷ کارتن این بستنی‌ها که وارد بازار شده‌اند‌، در زمان مثبت شدن آزمایش کرونا از تیان‌جین خارج نشده‌ بودند و فقط ۶۵ کارتن به فروش رفته است.

شهرداری تیان‌جین با مقامات تنظیم مقررات شهرستان‌هایی که بستنی‌ها به بازار آن‌ها ارسال شده است، تماس گرفته‌اند و می‌توانند بدون هیچ مشکلی آن‌ها را ردگیری کنند. مقامات تیان‌جین آن کارخانه را ضدعفونی کرده‌اند و به اهالی محلی که ممکن است این بستنی‌ها را خریده باشند، دستور داده‌اند که به مراکز درمانی محله‌های خود خبر بدهند.

© The Independent

بیشتر از جهان