خبرساز شدن لباس مخصوص استیضاح نانسی پلوسی

خانم پلوسی با یک لباس سیاه با آستین تا خورده، یک ماسک گل‌گلی آبی و سیاه و یک گردنبند طلا، در جلسه استیضاح ظاهر شد

نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان- SAUL LOEB / AFP

نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان، در جلسه دومین استیضاح رئیس‌جمهور ترامپ همان لباسی را به تن کرد که در استیضاح اول او در سال ۲۰۱۹ پوشیده بود.

چهارشنبه گذشته، خانم پلوسی با یک لباس سیاه با آستین تا خورده، یک ماسک گل‌گلی آبی و سیاه و یک گردنبند طلا، در جلسه استیضاح ظاهر شد. دفتر وی در بیانیه‌ای که برای مجله «پیپل» فرستاد تایید کرد که این همان لباسی است که خانم پلوسی اولین بار در ۱۸ دسامبر ۲۰۱۹، هنگام بررسی دو ماده استیضاح علیه رئیس‌جمهور به دلیل سواستفاده از قدرت و ممانعت از اجرای عدالت به تن داشته است.

در حالی که لباس امروز تقریبا همان لباسی است که وی در استیضاح اول پوشیده بود اما این بار وی سنجاق‌سینه نمادین استیضاح اول را بر سینه نداشت. آن سنجاق‌سینه یک گرز طلایی و نماد اقتدار مجلس نمایندگان است. خانم پلوسی آن سنجاق‌سینه را هنگام سخنرانی وضعیت اتحاد رئیس‌جمهور در سال ۲۰۱۹ هم بر سینه داشت.

در شبکه‌های اجتماعی‌، انتخاب لباس اخیر خانم پلوسی به‌عنوان یک نماد قدرت مورد ستایش قرار گرفته است. یک نفر در توییتر خود نوشت: «آیا پلوسی برای هر دو استیضاح لباس یکسانی به تن داشت؟ بله.»

یکی دیگر نوشت: «من عاشق این هستم که خانم پلوسی لباس مخصوص استیضاح دارد. من می‌دانم که موضوع پیش رو فراتر از لباس است. اما برای یک ثانیه هم که شده می‌توانیم هوش سرشار پلوسی را در پیام‌رسانی از طریق لباس تشخیص دهیم. اگر من قرار بود برای یک فیلم لباس سخنگوی مجلس در جلسه استیضاح را طراحی کنم، همینی می‌شد که پلوسی به تن دارد.»

این بار دومی است که خانم پلوسی این لباس را به تن کرده است. این بار اتهام رئیس‌جمهور، تحریک شورش‌های خشونت‌بار هفته گذشته در ساختمان کنگره است.

پیش از رای گیری روز چهارشنبه، رئیس مجلس در سخنرانی خود در کنگره گفت که رئیس‌جمهور «باید» برای نقشی که در تشویق قیام داشته است، برکنار شود. وی ترامپ را «یک خطر آشکار و حاضر برای ملت» خواند. پلوسی گفت: «ما می‌دانیم که رئیس‌جمهور ایالات‌متحده برپاکنندگان این قیام را تحریک کرده است. او باید برود. او خطری آشکار و خطرناک برای ملت است که همه ما آن را دوست داریم.»

با استیضاح دوم، آقای ترامپ اولین رئیس‌جمهور در تاریخ امریکا است که دو بار استیضاح شده است.

© The Independent

بیشتر از مُد و زیبایی