پسر ترامپ از بنیانگذار تسلا خواست یک شبکه اجتماعی راه‌اندازی کند

دونالد ترامپ جونیور تبدیل‌شدن بحث آزادی بیان در آمریکا به سوژه سخنرانی روس‌ها را، ترسناک خواند

فرزند ارشد دونالد ترامپ خواهان راه اندازی یک رسانه اجتماعی جدید برای رقابت با توییتر شد - MONEY SHARMA / AFP

دونالد ترامپ جونیور از ایلان ماسک، بنیانگذار تسلا خواست یک پلتفرم جدید رسانه اجتماعی طراحی کند تا آزادی بیان در آمریکا را حفظ کند. او در حالی این پیشنهاد را مطرح می‌کند که حساب‌های کاربری پدرش، دونالد ترامپ در شبکه‌های اجتماعی از توییتر تا اینستاگرام و فیس‌بوک مسدود شده است.

پسر ارشد دونالد ترامپ، توییتر را به دلیل آنچه که او آن را «سانسور مغرضانه و هدفمند» خواند، مورد حمله قرار داد و از رئیس «اسپیس‌اکس» خواست تا یک شبکه اجتماعی جدید به‌عنوان رقیب توییتر تأسیس کند.

او با انتشار ویدیویی در اینستاگرام خود گفت: می‌خواهم برای مقابله با سانسوری که جریان دارد، یک هدف‌گذاری صورت گیرد. چرا ایلان ماسک یک بستر رسانه اجتماعی ایجاد نمی‌کند؟

پیش‌تر نیز، دونالد ترامپ جونیور، در واکنش به مسدود شدن حساب کاربری پدرش در توییتر نوشت: «خب آیت‌الله‌ها و شمار دیگری از رژیم‌های دیکتاتوری می‌توانند حساب کاربری در توییتر داشته باشند و مشکلی با تهدید آنها به نسل‌کشی و نابودی کل کشورها و کشتن همجنس‌گرایان و … وجود ندارد… اما حساب کاربری رئیس‌جمهور آمریکا باید برای همیشه مسدود شود. مائو باید افتخار کند.» (اشاره به مائو تسه تونگ بنیانگذار جمهوری خلق چین که امروز یکی از بزرگترین سرکوب‌کنندگان آزادی بیان در جهان است)

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

در پی اعتراضات هواداران دونالد ترامپ و حمله برخی افراد به کنگره ایالات متحده، توییتر اعلام کرد که حساب کاربری ترامپ برای ۱۲ ساعت مسدود می‌شود و درصورتی‌که توییت‌های آخر او حذف نشوند، حساب کاربری توییتر رئیس‌جمهور آمریکا مسدود می‌شود. ساعاتی پس از آنکه توییتر حساب کاربری دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا را به‌طور دائم مسدود کرد، توییت‌های ترامپ از حساب کاربری دولتی POTUS@ نیز حذف شد. روشن نیست اقدامات بعدی توییتر در مورد این حساب کاربری چه خواهد بود.

ترامپ در این توییت‌های تأکید کرد که خاموش شدن صدای خود از سوی توییتر را پیش‌بینی می‌کرد. او مسئولان توییتر را به هماهنگی با دمکرات‌ها و چپ‌های تندرو متهم کرد که برای حذف حساب کاربری ترامپ از این شبکه اجتماعی تلاش کردند.

ترامپ خطاب به ۷۵ میلیون‌نفری که به او رأی دادند نوشت: «ممکن است توییتر یک شرکت خصوصی باشد، اما بدون هدیه دولت که همان بند ۲۳۰ (قانون شبکه‌های اجتماعی) است، نمی‌تواند برای مدت طولانی به بقای خود ادامه دهد. پیش‌بینی می‌کردم که این اتفاق بیفتد و با تعدادی از سایت‌های دیگر در حال مذاکره هستیم. خبر بزرگی در راه است.»

دونالد ترامپ در ادامه این رشته توییت‌ها از احتمال ایجاد پلتفرم خودش خبر داد و گفت: «ساکت نخواهیم شد».

بیشتر از جهان