اف‌بی‌آی از احتمال «قیام مسلحانه» در صورت کنار گذاشتن دونالد ترامپ هشدار داد

اقدامات فعلی برای حذف آقای ترامپ در حالی است که هواداران او برنامه ریخته‌اند اعتراضی را در برابر مقر توییتر در سن‌فرانسیسکو برگزار کنند

Olivier DOULIERY / AFP

با شروع کار کنگره برای حذف رئیس جمهور پیش از به اتمام رسیدن دوره او، اف‌بی‌آی هشدار داده است که معترضان هوادار ترامپ ممکن است طی روزهای آینده در سراسر ایالات متحده دیده شوند.

این در حالی است که دموکرات‌ها ماده‌ استیضاح رئیس جمهور را روز دوشنبه در صحن مجلس نمایندگان ارائه کردند و نمایندگان مجلس قرار است به طرحی رای دهند که از معاون رئیس جمهور مایک پنس می‌خواهد اصلاحیه ۲۵ام قانون اساسی را به کار انداخته و دونالد ترامپ را از ریاست جمهوری برکنار کند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان گفت با انتظار این که جمهوری‌خواهان در برابر تصویب به اجماع این طرح مقاومت خواهند کرد، احتمالا دوباره برای رای‌گیری کامل در روز سه‌شنبه به صحن مجلس برگردد. از آن زمان آقای پنس ۲۴ ساعت مهلت خواهد داشت تا جواب دهد وگرنه مجلس نمایندگان به استیضاح رئیس جمهور خواهد پرداخت.

اقدامات فعلی برای حذف آقای ترامپ در حالی است که هواداران او برنامه ریخته‌اند اعتراضی را در برابر مقر توییتر در سن‌فرانسیسکو برگزار کنند چرا که به خاطر مسدود کردن ادامه‌دار حساب کاربری رئیس جمهور توسط این شرکت خشمگین هستند.

تاکنون ۲۰ نفر به خاطر نقش خود در حمله به کنگره بازداشت شده و منتظر محاکمه هستند. در همین حال افسر پلیسی که شجاعانه در سالن کنگره جلوی شورشیان ایستاد شناسایی شده و یوجین گودمن نام دارد.

© The Independent

بیشتر از جهان