گشایش مراکز تزریق انبوه واکسن در سراسر انگلستان

بنا به گفته مت هنکاک، وزیر بهداشت، حدود ۲ میلیون نفر تا کنون واکسن زده‌اند و یک سوم آنها، افراد بالای ۸۰ سال هستند

«در حال حاضر روزانه بیش از ۲۰۰ هزار نفر واکسن دریافت می‌کنند» - Owen Humphreys / POOL / AFP

هفت مرکز تزریق انبوه واکسن در روز دوشنبه در سراسر انگلستان افتتاح خواهد شد و دولت وعده داده است که برای تزریق واکسن کرونا به ۱۳ میلیون نفر که جزو آسیب‌پذیرترین‌ها هستند، تا اواسط فوریه هدف‌گذاری کرده است.

مراکز جدید که قرار است در هر نقطه از کشور ایجاد شوند، به تزریق هفتگی هزارن بیمار بالای۸۰ سال و نیز افراد کادر درمان خواهند پرداخت.

این مراکز در کنار بیش از ۱۰۰۰ مرکز جراحی عمومی و بیمارستان فعالیت خواهند کرد که تزریق واکسن را پیشترآغاز کرده‌اند و انتظار می‌رود تعداد کل این مراکز تا پایان هفته به ۱۲۰۰ عدد برسد.

بنا به گفته مت هنکاک، وزیر بهداشت، حدود ۲ میلیون نفر تا کنون واکسن زده‌اند که یک سوم آنها، افراد بالای ۸۰ سال هستند.

او در مصاحبه با بی‌بی‌سی گفت «ما به هدف نزدیک می‌شویم. در حال حاضر تأمین واکسن، عامل محدودکننده سرعت تزریق است، که آن هم رو به بهبود است.»

«طی هفته گذشته تعداد افرادی که واکسن دریافت کرده‌اند بیش از تعداد افرادی بود که طی ماه دسامبر واکسن زدند، به این ترتیب سرعت طرح افزایش یافته است. در حال حاضر روزانه بیش از ۲۰۰ هزار نفر واکسن دریافت می‌کنند.»

آقای هنکاک همچنین قول داد که همه بزرگسالان تا پاییز واکسن دریافت ‌کنند و قراراست که برنامه دولت برای تزریق واکسن‌ را در نشست مطبوعاتی دوشنبه بعدازظهر اعلام کند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

وی این برنامه را «اقدام کلیدی برای پایان این همه‌گیری» خواند. ندیم زهاوی وزیر مسئول اجرای طرح واکسیناسیون‌ هم اظهار داشت با اجرای این طرح «در هفته‌ها و ماه‌های آینده امید به دل‌هایمان باز می‌گردد و با سرعت هرچه بیشتر اجرای آن را در سطح وسیع‌تر پی می‌گیریم.»

این هفت مرکز که روز دوشنبه باز می‌شوند، مناطق اشتون گیت بریستول، زمین اسبدوانی اپسوم در سری، اکسل لندن، مرکز حیات (سنتر فور لایف) نیوکسل، مرکز تنیس و فوتبال منچستر، رابرتسون هاوس استیونج و میلنیوم پوینت بیرمنگهام را شامل می‌شود.

برای افراد ۸۰ سال به بالایی که در فاصله ۴۵ دقیقه‌ای از این مراکز زندگی می‌کنند نامه ارسال کرده و از آنها خواسته‌اند اگر تاکنون واکسن تزریق نکرده‌اند تلفنی برای انجام این کار وقت بگیرند.

در این مراکز به کارکنان بخش بهداشت و درمان نیز واکسن تزریق می‌کنند.

استاد استفن پوویس مدیر بخش درمان ملی سازمان ملی خدمات بهداشتی انگلستان گفت: «این سازمان با افزایش ذخیره واکسن، می‌تواند در هفته جاری مراکز بیشتری را برای تزریق واکسن و ایمن کردن افراد بیشتر باز کند.»

«همکاران من در این سازمان سخت در تلاش‌اند تا طی ماه آینده واکسن مورد نیاز را برای تمام افرادی که بیش از بقیه به آن نیازمندند، فراهم نمایند. ما از همه افراد نیازمند به واکسن حمایت و مراقبت می‌کنیم اما نیاز داریم که مردم نیز ما را یاری کنند.»

«لطفاً برای دریافت واکسن با سازمان تماس نگیرید. ما با شما تماس خواهیم گرفت. وقتی تماس گرفتیم لطفاً همان موقعی که وقت گرفته‌اید مراجعه کنید.»

شرکت بوتز قصد دارد اولین مرکز تزریق واکسن در هالیفکس را آخر این هفته راه‌اندازی کند و به کسانی که از طریق سامانه نوبت‌دهی سازمان ملی خدمات بهداشتی وقت می‌گیرند، واکسن آکسفورد/آسترازنکا را تزریق کند.

این شرکت دارویی زنجیره‌ای گفته امیدوار است «در آینده‌ نزدیک» مراکز بعدی را در هادرزفیلد و گلاستر باز کند.

سب جیمز مدیر عامل بوتز گفت: «امیدواریم به سازمان ملی خدمات بهداشتی کمک کنیم تا هرچه سریعتر به افراد بیشتری واکسن بزنند.»

© The Independent

بیشتر از جهان