جریمه یوفا برای حامیان تیم بلغارستان به خاطر رفتار نژادپرستانه

در بازی مقابل انگلستان، پنج هزار صندلی هواداران بلغارستان مسدود می‌شود

بازی بلغارستان و جمهوری چک، هفت ژوئن ۲۰۱۹- AFP

انگلستان یکی از مسابقات مقدماتی برای راهیابی به جام ملت‌های اروپا در سال ۲۰۲۰ را در مقابل جمعیت کمتری بازی خواهد کرد. این در حالی است که «اتحادیه فوتبال اروپا»، یوفا، به تیم بلغارستان دستور داده که بازی بعدی خود را در استادیومی که بخشی از صندلی‌های آن مسدود می‌ماند، انجام دهد.  

یوفا اعلام کرده است که هواداران بلغارستان در طی بازی در برابر کوزوُو و جمهوری چک در ماه ژوئن، رفتار ناشایست و نژادپرستانه داشتند و از این رو مجرم شناخته شدند. به همین دلیل،‌ طبق دستور یوفا، تیم بلغارستان باید پنج هزار صندلی از ورزشگاهی با ظرفیت ۴۶ هزار و سیصد و چهل نفر را برای دیدار روز ۱۴ اکتبر (۲۲ مهر ۱۳۹۸) با تیم ملی انگلستان مسدود کند و در نتیجه، تعداد کمتری از هواداران آن تیم در ورزشگاه حضور یابند. 

قرار است بر روی صندلی‌های مسدود شده پارچه‌ای بزرگ با شعار «بازی برابر» قرار بگیرد. در تاریخ ۱۷ نوامبر،‌ زمانی که بلغارستان میزبان تیم جمهوری چک خواهد بود، تعداد سه هزار صندلی مسدود خواهد ماند. 

در همین راستا، تیم ملی کشور مونته نِگرو به خاطر رفتار نژادپرستانه هوادارانش در مسابقه ماه مارس گذشته در مقابل انگلستان، مجبور به بازی در زمین عاری از هوادار شد. 

بعد از این حکم علیه مونته نِگرو،‌ انتظار می‌رفت که یوفا مجازات مشابهی برای یلغارستان در نظر بگیرد. گفتنی است که تیم انگلستان با برنده شدن در دو مسابقه نخست خود، صدرنشین گروه «آ» است. 

© The Independent

بیشتر از ورزش