هجوم به کنگره آمریکا؛ ۵۲ نفر بازداشت شدند

یکی از جان‌باختان زنی است که قبلا در نیروی هوایی آمریکا خدمت می‌کرد

۵۲ نفر در درگیری‌هایی که پس از هجوم طرفداران دونالد ترامپ به سنای آمریکا دستگیر شده‌اند - TASOS KATOPODIS / GETTY IMAGES NORTH AMERICA / Getty Images via AFP

یکی از افرادی که روز گذشته (چهارشنبه) در درگیری‌ها در کنگره آمریکا در واشینگتن جان خود را از دست داد، زنی ۳۵ ساله به نام اشلی بابیت است که پیش از این در نیروی هوایی آمریکا خدمت می‌کرده است.

این زن اصالتا اهل کالیفرنیاست و همسر سابق او، تیموتی مک‌انتی در پیامی به رسانه‌ها توضیح داده که بابیت هنگام خدمت در نیروی هوایی به افغانستان و عراق اعزام شده است. او مدتی هم در گارد ملی خدمت کرده و در کویت و قطر حضور داشته است.

مک‌انتی و رابیت در نیروی هوایی با یکدیگر ملاقات و ازدواج کرده‌اند. آنها ۱۴ سال بعد در سال ۲۰۱۹ جدا شده‌اند.

همسر سابق این زن نوشته است: «من کاملا وحشت‌زده و مضطرب هستم... او سری بزرگ و ذهنی قوی داشت. او هرگز از ابراز عقیده‌اش نترسید.»

به نوشته واشنگتن‌پست، مک‌انتی گفته که رابیت دوباره ازدواج کرده و صاحب یک کسب‌وکار کوچک بوده است. او در سن‌دیه‌گو متولد و بزرگ شده است.

یک حساب توییتری به نام بابیت وجود دارد که در آن با انتشار پست‌هایی خواستار استعفای پنس، معاون رئیس‌جمهور به اتهام خیانت شده است. او فیلم‌هایی از تجمعات هواداران ترامپ را بازنشر کرده است. برخی نزدیکانش نیز او را حامی دونالد ترامپ معرفی کرده‌اند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

پلیس واشنگتن دی‌سی در گفت‌وگو با سی‌ان‌ان تایید کرده که این زن با شلیک گلوله به قفسه سینه‌اش جان خود را از دست داده است.

سه نفر دیگر در این درگیری‌ها جان باخته‌اند که هنوز دلیل مرگ آنها روشن نیست. از هویت این سه نفر خبری منتشر نشده است.

رویترز به نقل از رابرت جی. کنتی، رئیس پلیس واشنگتن دی‌سی گزارش داده که ۵۲ نفر هم در درگیری‌هایی که پس از هجوم طرفداران دونالد ترامپ به سنای آمریکا دستگیر شده‌اند. این افراد قصد داشتند مانع از آن شوند که کنگره آمریکا جو بایدن را به عنوان رئیس‌جمهور منتخب معرفی کند.

چند نفر دیگر به اتهام‌های مربوط به حمل اسلحه گرم غیر مجاز یا ممنوع دستگیر شدند.

علاوه‌بر این، دو بمب دست‌ساز از مقر كمیته‌های ملی جمهوری‌خواه و دموكرات و همچنین یك دستگاه خنك كننده از یك وسیله نقلیه در محوطه کنگره آمریكا كه حاوی كوكتل مولوتف بود، کشف شد.

به نوشته واشنگتن‌پست، دونالد ترامپ طبق آرای الکترال انتخابات را به جو بایدن باخته است، اما همچنان به نتیجه انتخابات معترض است و می‌گوید در انتخابات تقلب شده است.

بیشتر از جهان