ترامپ بازشماری آرای ایالت جورجیا را «غیر قانونی» خواند

انتخابات دو کرسی سنا در ایالت جورجیا ممکن است ترکیب مجلس سنا را تغییر دهد

رئیس ‌جمهوری همچنین به دروغ ادعا کرد که تقلب در انتخابات باعث پیروزی جو بایدن شده است - SAUL LOEB / AFP

دونالد ترامپ، بازشماری آرای ایالت جورجیا را با آن ‌که سه میلیون نفر پیش از موعد رای داده‌اند، «غیرقانونی» خواند.

رئیس‌ جمهوری فعلی در توییتر خود این انتخابات تعیین‌کننده حزب حاکم بر سنای ایالات‌ متحده آمریکا را «غیرقانونی و فاقداعتبار» خواند. حمله آقای ترامپ به انتخابات پس از توییتی بود که در آن به دروغ ادعا کرد قانون‌گذاران ایالتی «به هیچ‌وجه مسئول تغییرات گسترده در روند رای‌گیری نیستند.»

این استدلال ناموفق جمهوری‌خواهان و مفسران جناح راست، برای بی‌اعتبار کردن پیروزی‌ دموکرات‌ها در کارزار انتخاباتی ماه نوامبر بوده است.

رئیس ‌جمهوری همچنین به دروغ ادعا کرد که تقلب در انتخابات باعث پیروزی جو بایدن شده است؛ ادعایی که توسط فرماندار جمهوری‌خواه ایالت جورجیا و وزیر امور خارجه رد شده است.

تایید نبود تقلب در انتخابات ریاست جمهوری در کاب کانتی از طریق یک ممیزی امضا هم به موفقیت آقای بایدن در انتخابات کمک شایانی کرد.

جمهوری‌خواهان از حملات آقای ترامپ به رهبر جمهوری‌خواه این ایالت و شکست در این انتخابات حساس به دلیل روند اجرای آن، ابراز نگرانی کرده‌اند.

جون اوساف و رافائل وارنک، دو نامزد نمایندگی از دموکرات، و دیوید پردو و کلی لوفلر، سناتور‌های جمهوری‌خواه فعلی، درگیر رقابتی شدید هستند. در صورت پیروزی آقایان اوساف و وارنک در هر دو انتخابات، دموکرات‌ها می‌توانند پس از قسم خوردن کامالا هریس، معاون رئیس ‌جمهوری منتخب،‌ کنترل سنا را به دست بگیرند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

جمهوری‌خواهان برای بازگرداندن کنترل مجلس سنا به میچ مک‌کانل، تنها به یک کرسی دیگر نیاز دارند.

بیش از سه میلیون نفر در این ایالت پیش از موعد انتخابات در روز پنج ژانویه، رای دادند و رکورد قبلی مشارکت در انتخابات را شکستند.

میزان مشارکت در مقایسه با ۳.۶۵ میلیون نفری که قبلا در این مرحله از انتخابات عمومی رای دادند کاهش یافته است اما نسبت به رکورد قبلی ۲.۱۳۷ میلیون نفر در بازشماری سال ۲۰۰۸ بسیار بالاتر است.

صدها میلیون دلار برای انتخابات این ایالت هزینه شده و قرار است یکی از گرانترین انتخابات تاریخ ایالات‌متحده آمریکا باشد.

آقای ترامپ دوشنبه شب در دالتون جورجیا، یک راهپیمایی برگزار خواهد کرد. آقای بایدن و خانم هریس هم روز‌های یکشنبه و دوشنبه با نامزدهای دموکرات، کارزار انتخاباتی برگزار خواهند کرد.

آقای پردو به دنبال «تماس نزدیک» با یکی از اعضای کمپین انتخاباتی خود که جواب آزمایش کووید-۱۹ او مثبت بود، مجبور شد فعالیت انتخاباتی‌ خود را متوقف کند و در قرنطینه باشد.

نتیجه آزمایش کووید-۱۹ آقای پردو و همسرش تاکنون منفی بوده است.

© The Independent