همه آرای پستی در جورجیا بازشماری می‌شوند؛ ستاد ترامپ در میشیگان شکایت کرد

روند شمارش مجدد آرا تا پیش از پایان هفته جاری (یکشنبه) آغاز خواهد شد

حامیان دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا در میشیگان- John Moore/Getty Images/AFP

بلندپایه‌ترین مقام انتخاباتی جورجیا روز چهارشنبه اعلام کرد کلیه برگه‌های رأی ارسال شده از طریق پست در انتخابات ریاست جمهوری اخیر آمریکا، بار دیگر شمارش خواهند شد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، وزیر امور داخلی ایالت جورجیا در یک نشست خبری گفت، از آنجا که فاصله دو رقیب اصلی بسیار نزدیک است، تمامی آرا باید بازشماری شوند.

برَد رافِنزپرگر همچین گفت که روند شمارش مجدد آرا تا پیش از پایان هفته جاری (یکشنبه) آغاز خواهد شد.

دونالد ترامپ رئیس جمهوری کنونی آمریکا و نامزد حزب جمهوری‌خواه، و جو بایدن معاون رئیس جمهوری پیشین و نامزد حزب دموکرات، در چند ایالت کلیدی رقابت تنگاتنگی داشتند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

رسانه‌های عمده آمریکا روز شنبه اعلام کردند که بایدن در پنسیلوانیا پیروز شده و با کسب ۲۰ آرای الکترال آن ایالت، از مرز حداقل ۲۷۰ رأی لازم برای راهیابی به کاخ سفید گذشته است.

ترامپ هنوز شکست را نپذیرفته و با این ادعا که تخلفاتی صورت گرفته، قصد دارد مبارزه را از مجاری حقوقی دنبال کند.

در همین راستا، ستاد انتخاباتی ترامپ روز چهارشنبه با هدف جلوگیری از تایید رسمی نتایج شمارش آرا در ایالت میشیگان، روز چهارشنبه شکایت‌نامه‌ای را تسلیم دادگاه فدرال کرده است.

اتهامات درج شده در این شکایت مشابه اتهاماتی است که جمهوری‌خواهان در چند ایالت دیگر مطرح کرده‌اند: تا وقتی تایید نشود همه «آرای قانونی» به درستی شمارش شده‌اند، نتیجه نهایی نباید تایید شود.

سخنگوی وزارت امور داخلی میشیگان این ادعای ستاد ترامپ را «نادرست» خوانده و می‌گوید، رئیس جمهوری با این ادعا اعتماد عمومی به روند انتخابات در این ایالت را خدشه‌دار می‌کند.

نتایج شمارش آرا در آریزونا نیز به دلیل نزدیک بودن فاصله دو رقیب و نرسیدن به حاشیه قانونی برای اعلام فرد پیروز، هنوز مشخص نیست و احتمال دارد آرا در آن ایالت نیز بازشماری شود.