رسانه‌های روسی: ایران و روسیه درباره تولید واکسن مذاکره می‌کنند

سفیر ایران در روسیه می‌گوید این کشور در زمینه تولید واکسن کرونا خواستار همکاری با روسیه است

کاظم جلالی، سفیر ایران در روسیه- تصویر از وب‌سایت سفارت ایران در مسکو

کاظم جلالی، سفیر ایران در روسیه، در گفت‌وگو با روزنامه روسی ایزوستیا گفت که ایران و روسیه در حال آماده کردن مقدمات نشستی به‌منظور همکاری در زمینه تولید واکسن ضد ویروس کرونا هستند.
کاظم جلالی در این گفت‌وگو که امروز، یکشنبه ۱۴ دی‌ماه، منتشر شد، تاکید کرده که گرچه تهران اعلام کرده مرحله نخست آزمایش واکسن ایرانی بر روی انسان را آغاز کرده، اما همچنان در حال بررسی تمام واکسن‌های تولیدشده است.
سفیر ایران در مسکو اواخر آذرماه هم به خبرگزاری اسپوتنیک گفته بود: «ایران در زمینه تولید واکسن کرونا خواستار همکاری با روسیه است و ما این مسأله را به مسئولان روسی منتقل کردیم؛ در طول ماه‌های گذشته مذاکراتی هم انجام شده است.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

روسای جمهور ایران و روسیه در گفت‌وگوهای تلفنی که در ماه‌های آوریل و اکتبر داشتند، این موضوع را مطرح کرده بودند. حسن روحانی بر علاقه ایران برای همکاری با روسیه در حوزه تولید واکسن کرونا و تبادل تجربیات تاکید کرده بود.
سفیر ایران در روسیه در این خصوص گفته است که اکنون اسناد روسیه درباره واکسن درحال بررسی است و به‌زودی درباره یک جلسه حضوری تصمیم‌گیری می‌شود.
امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی، نایب رییس مجلس شورای اسلامی ایران هم پیش از این گفته بود که ایران و روسیه درباره تولید مشترک واکسن کرونا در حال مذاکره‌اند.