شرکت‌های تولید واکسن به دنبال کاهش جمعیت جهان هستند

معاون سپاه: «باتوجه‌به این‌که این مؤسسات خود ویروس را دست‌کاری و آلوده کرده‌اند؛ چگونه می‌توان به آنها اعتماد کرد؟»

معاون هماهنگ‌کننده سپاه معتقد است که مؤسسات تولید کننده واکسن، خودشان جهان را آلوده کرده‌اند و قابل اعتماد نیستند - عکس از باشگاه خبرنگاران

معاون هماهنگ‌کننده سپاه پاسداران مدعی شد همان‌هایی صاحبان شرکت‌های تولیدکننده واکسن کرونا هستند که معتقدند جمعیت مردم دنیا زیاد است و باید ۲۰ درصد از جمعیت دنیا کاسته شود؛ این کاهش نیز تنها از طریق افزایش مرگ‌ومیر صورت می‌گیرد. بر اساس اسنادی که وجود دارد این مؤسسات خود ویروس را دست‌کاری و آلوده کرده‌اند.

محمدرضا نقدی در گفتگو با ایسنا و با اشاره به سخنان پیشین خود گفت باتوجه‌به این‌که این مؤسسات خود ویروس را دست‌کاری و آلوده کرده‌اند؛ در این شرایط چگونه می‌توان به آنها اعتماد کرد؟ من اعتماد نمی‌کنم.

او تأکید کرد که من نمی‌توانم به‌جای وزارت بهداشت تصمیم بگیرم و حرفی در این مورد بزنم. چرا که بلافاصله به دخالت در این امور متهم می‌شوم. اما حوزه مسئولیت من پاسدارانی است که با من کار می‌کنند و مسئول اداره امور آنها هستم و می‌توانم به آنها توصیه‌هایی داشته باشم و دراین‌خصوص نیز کسی نمی‌تواند به من بگوید که دخالتی در کارش کردم.

او پیش‌تر نیز به نیروهای سپاه و بسیج توصیه کرده بود تا از زدن واکسن خارجی خودداری کنند و گفته بود: «ما در واکسیناسیون عمومی کرونا مشارکت نخواهیم کرد ... باتوجه‌به تشکیک‌های جدی کارشناسان دنیا و سوابق بد برخی تولیدکنندگان کنونی واکسن کرونا، واکسن‌های خارجی را به دلیل مکانیسم عمل خاص آنها به پرسنل سپاه و بسیج توصیه نمی‌کنیم.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

در همین رابطه، علی خامنه‌ای رهبر جمهوری اسلامی درسخنرانی نوروزی خود ویروس کرونا را ناشی از جنگی بیولوژیک دانسته بود. او گفت که این ویروس به طور اختصاصی و تنها برای ژنتیک ایرانی تولید شده است.

پیش از آن نیز، حسین سلامی، فرمانده کل سپاه پاسداران ایران را درگیر یک جنگ بیولوژیک دانسته و گفته بود که مبارزه با این ویروس که ممکن است محصول تهاجم بیولوژیکی آمریکا باشد که در ابتدا به چین و سپس به ایران و سایر نقاط دنیا شیوع پیدا کرده است. او وعده داد که در این جنگ پیروز خواهیم شد.

این سخنان در حالی مطرح می‌شود که تاکنون هیچ آزمایشگاه تخصصی در سراسر جهان اعلام نکرده که کرونا یک ویروس در راستای جنگ بیولوژیک است و شخص یا دولتی قصد استفاده از چنین ویروسی را به‌عنوان یک سلاح بیولوژیک داشته است.