زندگینامه‌نویس ترامپ: تحقیر مایک پنس به اوج خود رسیده است

وقت آن رسیده که آقای پنس راهش را از رئیس جمهوری آمریکا جدا کند

مایک پنس بنا به گزارش‌ها زیر فشار است تا نتیجه انتخابات را معکوس کند-CHIP SOMODEVILLA/GETTY IMAGES VIA AFP

مایلک دآنتونیو، نویسنده کتاب «حقیقت در باره ترامپ» می‌گوید که تحقیر دائمی مایک پنس در طول ریاست جمهوری دونالد ترامپ «به اوج خود رسیده» و وقت آن است که آقای پنس راهش را از رئیس جمهوری آمریکا جدا کند.

زندگینامه‌نویس آقای ترامپ در تارنمای شبکه سی‌ان‌ان گفت که مایک پنس، معاون رئیس جمهوری، «بنا به گزارش‌ها زیر فشار است» تا نتیجه انتخابات را معکوس کند.

این نویسنده که برنده جایزه پولیتزر هم هست گفت که آقای ترامپ بر این باور است که اعتراض آقای پنس، به همراه دیگر نمایندگان جمهوری‌خواه کنگره، به او کمک خواهد کرد نتیجه انتخابات را روز ششم ژانویه تغییر دهد.

روز ششم ژانویه جلسه مشترک مجلس نمایندگان و مجلس سنا برای شمارش آرای مجمع برگزینندگان (کالج الکترال) تشکیل می‌شود – جو بایدن با ۳۰۶ رای الکترال در برابر ۲۳۲ رای آقای ترامپ، پیروز انتخابات اعلام شده‌است.

این جلسه معمولا جنبه تشریفاتی دارد، و در آن معاون رئیس جمهوری – که رئیس جلسه مشترک است - گواهی‌های مهروموم شده از طرف هر ایالت را باز می‌کند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

اگر اعتراضی به آرای الکترال هر ایالتی ابراز شود، باید به تایید هم مجلس نمایندگان و هم سنا برسد تا آرای آن ایالت از شمارش کلی کنار گذاشته شود.

آقای دآنتونیو نوشت: «خوشبختانه قانون اساسی ایالات متحده، به پنس که هفته آینده ریس جلسه مشترک مجلس نمایندگان و سنا خواهد بود، اختیار توقف این فرایند را نمی‌دهد، همان فرایندی که چهار سال پیش به ریاست جلسه جو بایدن برگزار شد و پیروزی دونالد ترامپ در آن تایید شد.»

زندگینامه‌نویس آقای ترامپ، دوران تصدی آقای ترامپ را «نمایشی دائمی از بندگی» توصیف کرد.

همزمان، لویی گومرت و چند نماینده دیگر جمهوری‌خواه، روز یکشنبه در آخرین تلاش برای معکوس کردن پیروزی جو بایدن در انتخابات، از معاون رئیس جمهوری شکایت کردند.

در شکایت حقوقی علیه آقای پنس از قاضی فدرال تقاضا شده که اجازه بدهد معاون رئیس جمهوری «اختیار اجرایی و صلاحیت کامل» داشته باشد که تصمیم بگیرد کدام آرای الکترال باید حذف شوند.

اما کارشناسان حقوقی اعتقاد دارند که این شکایت، نتیجه‌ای را که هواداران آقای ترامپ امیدوارند، نخواهد داد.

آقای دآنتونیو که در سال ۲۰۱۶ زندگینامه آقای ترامپ را نوشت، پیش‌تر او را «بی‌جربزه» خواند و گفت که خودداری او از پذیرش شکست، «مسخره‌بازی» است.

آقای دآنتونیو در ماه نوامبر گفت: «[ترامپ] آدمی بسیار بی‌لیاقت و بی‌جربزه است. او چنان بی‌لیاقت است که حتا نمی‌تواند بازنده موفقی باشد.»

این نویسنده در مقاله‌اش در سی‌ان‌ان در روز سه‌شنبه به آقای پنس پیشنهاد کرد که راهش را از آقای ترامپ جدا کند، چرا که او ممکن است در انتخابات سال ۲۰۲۴ شرکت نکند، که در آن صورت، معاون رئیس جمهوری می‌تواند به عنوان نامزد حزب جمهوری‌خواه وارد رقابت شود.

او گفت: «تعهد لجوجانه پنس بر نقش خود به عنوان وردست ترامپ ممکن است برخی طرفداران مشخص ترامپ را خشنود کند، ولی معنایش این نیست که نامزدی حزب جمهوری‌خواه یا رسیدن به کاخ سفید برایش مثل آب خوردن خواهد بود.»

«کافی است پلاکاردی تبلیغاتی را که دو ماه پیش در یک گردهمایی در نوادا دیده شد در نظر بگیرید. پلاکارد چه می‌گفت؟ "دان جونیور [فرزند ارشد ترامپ] ۲۰۲۴."»

© The Independent

بیشتر از جهان