قهرمان بی‌خانمان، ناجی حیوانات از میان شعله‌ها

عمل خالصانه این فرد که خود از ۱۳ سالگی بی‌خانمان بوده است، باعث شد تا کاربران رسانه‌های اجتماعی از او بسیار قدردانی کنند

گریسی هملین، بنیانگذار این پناهگاه، آقای واکر را «فرشته نگهبان» - نامیدAAREF WATAD / AFP

مردی بی‌خانمان در شهر آتلانتا ایالت جورجیا به عنوان قهرمان مورد ستایش قرار گرفته است چرا که با به خطر انداختن جان خود برای ورود به پناهگاه آتش گرفته‌ای توانست بیش از ده‌ها حیوان را نجات دهد. 

این پناهگاه حیوانات در صفحه فیس‌بوک خود نوشت «کیت واکر» ۵۳ساله بعد از آن که پناهگاه «وی‌آندرداگز» در ۱۸ دسامبر در آتش شعله‌ور شد، توانست تمام شش سگ و ده گربه‌ای را که در پناهگاه گیر افتاده بودند، نجات دهد. 

آقای واکر که سگ پیت‌بول خود را با نام براوو هر شب در این پناهگاه نگهداری می‌کند، به آن جا رفته بود تا سگ خود را بگیرد و برای قدم زدن شبانه ببرد که دید پناهگاه در شعله‌های آتش می‌سوزد. 

آقای واکر به سی‌ان‌ان گفت: «اضطراب سراپای وجودم را گرفته بود، دروغ نمی‌توانم بگویم. خیلی می‌ترسیدم که با وجود تمام شعله‌ها و دود به داخل پناهگاه بروم. اما خدا مرا آن جا قرار داد تا آن حیوانات را نجات دهم. اگر شما سگی را دوست داشته باشید می‌توانید هر کس دیگر را نیز در این دنیا دوست بدارید. سگ من بهترین دوستم است و من بدون او نمی‌توانستم جایی باشم که اکنون هستم. به همین دلیل می‌دانستم که باید تمام سگ‌های دیگر را هم نجات دهم.» 

گریسی هملین، بنیانگذار این پناهگاه که همچنین طرحی برای تقویت جوانان محلات فقیر دارد، آقای واکر را «فرشته نگهبان» نامید. 

او به سی‌ان‌ان گفت: «او فرشته نگهبان من است. حتی آتش‌نشانان نمی‌خواستند برای خاطر سگ‌ها خود را به خطر اندازند، آن‌ها به اداره کنترل حیوانات زنگ زدند ولی کیت همان موقع وارد ساختمان شد و در حال نجات گربه‌ها و سگ‌ها بود تا وقتی تمام آن‌ها به سلامت از ساختمان خارج شدند.» 

عمل خالصانه این فرد که خود از ۱۳ سالگی بی‌خانمان بوده است، باعث شد تا کاربران رسانه‌های اجتماعی از او بسیار قدردانی کنند. 

یکی از کاربران فیس‌بوک نوشت: «آقای واکر از شما متشکرم، تو قهرمان هستی!» و کاربر دیگری نوشت: «وقتی این داستان را دیدم امیدوار بودم بتوانم لینکی هم برای کمک مالی به این مرد بی‌خانمان پیدا کنم که جان خود را برای نجات حیوانات به خطر انداخت. آیا کسی از چنین لینکی خبر دارد؟» 

بخش‌هایی از این پناهگاه در اثر آتش ویران شده است و دیگر قابل سکونت برای حیوانات نیست. ولی این حادثه درست یک هفته پیش از آن اتفاق افتاد که وی‌آندرداگز بنا داشت پناهگاه خود را به محل جدیدی منتقل کند که از همین حالا خانه جدید حیوانات آن شده است.

© The Independent

بیشتر از جهان