تحقیقات اف‌بی‌آی؛ احتمال بدگمانی بمب‌گذار نشویل به اینترنت نسل پنجم

مشاور املاکی به نام استیو فریدریش پس از شنیدن نام آقای وارنر در اخبار محلی، با پلیس تماس گرفته است

پلیس نشویل فوراً اعلام کرد این حادثه احتمالا «عمدی» بوده است - Terry Wyatt / Getty Images via AFP

مردی که با مأموران پلیس نشویل درباره بمب‌گذاری روز کریسمس صحبت کرده بود مدعی شده «فرد مظنون» دچار اختلال بدگمانی و توهم نسبت به فناوری اینترنت نسل پنج بوده است. پلیس مشغول بررسی این احتمال است. 

یک خودروی تفریحی پیش از سپیده‌دم روز کریسمس در مقابل فروشگاه ای‌تی‌اندتی منفجر شد و موج انفجار چنان شدید بود که شبکه برق را قطع کرد و موجب شد فرودگاه این شهر به علت قطع ارتباطات پروازها را لغو کند. 

پلیس نشویل فوراً اعلام کرد به نظر می‌رسد این حادثه «عمدی» بوده است. کمی پیش از وقوع انفجار پیام هشداری از این ماشین پخش شده بود که باعث شد پلیس بتواند آن محدوده را تخلیه کند و احتمالاً جان بسیاری را نجات دهد. در این انفجار تعدادی مغازه و خانه در این منطقه تاریخی شهر تنسی ویران شد و سه نفر زخمی شدند. 

حالا مأموران اف‌بی‌آی گمان برده‌اند آنتونی کویین وارنر، «مظنون» ۶۳ ساله‌ای که متخصص رایانه و ساکن این شهر بوده است، دچار اختلال بدگمانی نسبت به فناوری نسل پنجم است و به نظریه‌های توطئه‌‌ای اعتقاد دارد که می‌گویند از این فناوری برای جاسوسی از افراد استفاده می‌شود. 

به گزارش شبکه ۴ خبر نشویل، روز یکشنبه پلیس خانه آقای وارنر در آنتیوک تنسی را بازرسی کرد. 

مشاور املاکی به نام استیو فریدریش پس از شنیدن نام آقای وارنر در اخبار محلی، با پلیس تماس گرفته است. 

او متوجه شده بود که در چند سال اخیر فردی به نام «تونی وارنر» را برای انجام کارهای فناوری اطلاعات استخدام کرده بود و او آخرین کارش را در همین ماه جاری انجام داده است.  

اف‌بی‌آی برای صحبت با آقای فریدریش نزدش رفته است. او در مصاحبه با شبکه ان‌بی‌سی گفت که از او پرسیده‌اند آیا آقای وارنر دچار اختلال بدگمانی نسبت به فناوری نسل ۵ بوده است یا نه. آقای فریدریش مدعی است به مأموران گفته آقای وارنر هرگز حرفی از ترسیدن از نسل پنج نزده است. 

آقای فریدریش گفت: «او آدم خوبی بود... می‌دانید که وارنر اهل فناوری بود، البته هیچ قصد بدی از این حرفم ندارم.» 

خبر فوری: این همان خودروی تفریحی است که امروز صبح در خیابان دوم شمالی منفجر شد. این خودرو ساعت ۱:۲۲ بامداد وارد این خیابان شد. اگر این خودرو را در محل خود دیده‌اید یا اطلاعاتی درباره آن دارید لطفاً با مرکز جلوگیری از تخلفات به شماره ۶۱۵۷۴۲۷۴۶۳ تماس بگیرید یا اینترنتی گزارش دهید. 

توییت پلیس شهر نشویل، ۲۵ دسامبر ۲۰۲۰

«کارش را می‌کرد و می‌رفت. آزارش به مورچه نمی‌رسید. کارش را کرد و رفت.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

آقای فریدریش گفت آقای وارنر اوایل ماه جاری در حل مشکل اینترنت کمکش کرد و گفت از طبیعت‌گردی و اطراق کردن در طبیعت لذت می‌برد. 

آقای وارنر مالک خودروی طبیعت‌گردی سفیدرنگی بود؛ مشابه همان که در روز کریسمس منفجر شده است. 

از هنگام انفجار تاکنون کسی او را ندیده است و به گزارش نیوزویک پلیس مشغول بررسی دی‌ان‌ای مادرش است تا ببیند بقایای انسانی کشف‌شده در نزدیکی محل انفجار متعلق به او است یا نه. 

تاکنون کسی در ارتباط با این بمب‌گذاری دستگیر نشده و انگیزه‌ای نیز برای آن پیدا نشده است. 

بنابر گزارش‌ها پلیس همچنین مشغول بررسی رابطه آقای وارنر با زنی ۲۹ساله از شهر لس‌آنجلس به نام میشل سوینگ است. 

طبق مدارک املاک این شهرستان که به دست نیویورک پست رسیده است، آقای وارنر ماه گذشته سند خانه ۱۶۰ هزار دلاری‌اش را در حومه نشویل به رایگان به نام خانم سوینگ کرده است. 

خانم سوینگ در مصاحبه با این روزنامه گفته است نمی‌تواند در مورد این تحقیقات نظری بدهد اما در مصاحبه با دیلی میل گفت این انتقال «بدون اطلاع من» انجام شده است. 

به گزارش میل، ملک دیگری به ارزش ۲۴۹ هزار دلار در همان خیابان نیز به نام او سند خورده است و در این مورد نیز پولی جابه‌جا نشده است.

© The Independent