کشته شدن دست‌کم ۶ جنگجوی مورد حمایت ایران در حمله اسرائیل به سوریه

مرکز تحقیقاتی که در آن موشک‌های زمین به زمین ساخته و انبار می‌شود هم در حمله دیشب هدف قرار گرفت

تلویزیون دولتی فیلم‌هایی مبنی بر پاسخ دفاع هوایی به حمله اسرائیل و هدف قراردادن پرتابه‎ها در میانه راه منتشر کرده است، تصویر آرشیوی - SANA / AFP

دیده‌بان حقوق بشر سوریه روز جمعه اعلام کرد که دست کم شش جنگنده طرفدار ایران در حمله موشکی اسرائیلی به سوریه کشته شدند.

همه کشته‌شدگان اتباع خارجی بودند که به عنوان بخشی از نیروهای شبه‌نظامی وفادار به رژیم دمشق فعالیت می‌کردند.

براساس این گزارش دیده بان حقوق بشر، موشک‌ها شب گذشته از فضای هوایی لبنان پرتاب شدند و مواضع شبه نظامیان مورد حمایت ایران در منطقه مصیاف در استان حماء را هدف قرار دادند.

دست‌کم یكی از پرتابه‌ها هم یك مركز تحقیقاتی دولتی را هدف قرار داد. گفته می‌شود که در این مرکز تحقیقاتی موشك‌های زمین به زمین ساخته و انبار می‌شوند. اعتقاد بر این است که متخصصان ایرانی در این مرکز تحقیقاتی کار می‌کنند.

بر اساس گزارش دیدبان حقوق بشر، این مرکز تحقیقاتی در مصیاف در سال‌های اخیر بارها حملات اسرائیل قرار گرفته است.

به گفته ایالات متحده، گاز سارین در این مرکز در حال تولید بود. مقامات سوریه این ادعا را رد می‌کنند و می‌گویند این کشور از زمان برچیدن زرادخانه خود بر اساس توافق‌نامه سال ۲۰۱۳، هیچ سلاح شیمیایی نداشته است.

بر اساس اعلام خبرگزاری دولتی سوریه، سانا، پدافند هوایی موشک‌هایی را که گفته می‌شود اسرائیل به مصیاف شلیک کرده، رهگیری کرده و بیشتر پرتابه‌ها را قبل از رسیدن به هدف مورد اصابت قرار داده است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

تلویزیون دولتی فیلم‌هایی مبنی بر پاسخ دفاع هوایی به حمله اسرائیل را منتشر کرده است.

یک فیلم تهیه‌شده توسط مردم محلی در مصیاف نشان داد که شماری از موشک‌ها به هدفشان برخورد کرده‌اند که متعاقبا موجب آتش سوزی گسترده‌ای شده است. در نهایت مقامات دولتی سوریه هدف قرار گرفتن این مرکز را تایید کردند.

شب گذشته نیروی هوایی اسرائیل بار دیگر مرکز تحقیقات، توسعه و ساخت موشک‌های بالستیک سوریه را در مصیاف با استفاده از موشک‌های کروز دلیله هدف قرار داد.

از تاریخ ۱۹ شهریور ۱۳۹۶ تا امروز، نیروی هوایی اسرائیل پنج حمله هوایی به مراکز توسعه و ساخت موشکهای بالستیک در مصیاف صورت داده است.