لاریجانی: مطالبه خرید واکسن برای به زانو درآوردن ایران است

مدیر پژوهشگاه دانش‌های بنیادی گفت که واکسن یکی از برنامه‌های اتاق فرماندهی است که علیه ایران در آمریکا تصمیم‌گیری شده است

محمدجواد لاریجانی، مدیر پژوهشگاه دانش‌های بنیادی، مساله واکسن کرونا را موجی تبلیغاتی علیه ایران دانست و گفت که واکسن یکی از برنامه‌های اتاق فرماندهی است که علیه ما در آمریکا تصمیم‌گیری شده است.

لاریجانی در گفتگوی تصویری با صداوسیما اظهارداشت: «تبلیغ می‌کنند که واکسن آمریکایی نخرید، حتما واکسن بخرید، و برای خریدن هم حتما واکسن فایزر یا مدرنا را بخرید و چون باید به دلار پول بدهیم و آمریکایی‌ها هم قبول نمی‌کنند باید زانو بزنیم و کرنش کنیم که به ما دو تا واکسن بدهند.»

او موضوع واکسن را یک موج تبلیغاتی علیه ایران عنوان کرد و افزود: «واکسن در دنیا متعدد است و واکسن ما هم از لحاظ علمی چیز کمی ندارد. بزرگان علوم پزشکی ما مثل خانم محرز نظارت می‌کنند و این واکسن کاستی ندارد.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

لاریجانی با بیان این که پس از آماده شدن واکسن جزء اولین کسانی است که واکسن را می‌زندَ، ادامه داد: «این دستاورد ما عظمتی است.»

مدیر پژوهشگاه دانش‌های بنیادی در ادامه این گفت‌وگو افزود: «حالا ممکن است ما از کشورهایی که واکسن می‌دهند مثل چین و جاهای دیگر حتی آمریکا، اگر شد بخریم و اگر نشد نخریم.»

او با اشاره به مشکلات حمل واکسن در دمای بسیار پایین و کافی نبودن تعداد واکسن‎ها، این پرسش را مطرح کرد که چطور می‌خواهند در ایران میلیون‌ها نفر را واکسن بزنند.

لاریجانی در پایان گفت: «این یک طرح تبلیغاتی است برای تضعیف روحیه ما و مسلم است که ما به واکسن آنها وابسته نیستیم و واکسن را درست خواهیم کرد. می‌توانیم واکسن را هم بخریم.»

هشتگ «واکسن بخرید» که در روزهای اخیر در توییتر فارسی مورد توجه قرار گرفت، دیروز به ترند اول توییتر در بسیاری از کشورها تبدیل شد. کاربران ایرانی با استفاده از این هشتگ، پیام‌های خود را به زبان انگلیسی نوشتند و از مردم دنیا خواستند که صدایشان را بشنوند.

در مقابل، هشتگ‌های «واکسن داریم»، «واکسن بسازید» و «واکسن کرونا مطالبه ملی» هم به راه افتاد که نمایانگر تفکری مشابه گفته‌های امروز محمدجواد لاریجانی است.

بیشتر از