احمد خاتمی، روحانی منتقد خامنه‌ای را «آقازاده ولایت‌ستیز» خواند

«خود امجد عددی نیست که روی آن حساب کنیم، اما جریان ولایت ستیز جریان برانداز است»

احمد خاتمی، نایب رییس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، در دیدار با مسئول بسیج اساتید، مدیران و نخبگان حوزه علمیه قم- عکس از حوزه‌نیوز

احمد خاتمی، نایب رییس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، محمود امجد را آقازاده‌ای خواند که وارد جریان «ولایت‌ستیزی» شده است. 

به گزارش خبرگزاری حوزه، احمد خاتمی، چهارشنبه سوم دی‌ماه در دیدار با مسئول بسیج اساتید، مدیران و نخبگان حوزه علمیه قم، ضمن محکوم کردن سخنان اخیر محمود امجد، گفت: «قصه امجد قصه یک فرد نیست، قصه یک جریان است، خود آقای امجد عددی نیست که روی آن بتوان حساب کرد، در شأن و جایگاهی نیست که همه برای پاسخ‌گویی به آن وارد شوند.»

او در ادامه افزود: «آنچه مهم است جریان "ولایت ستیز" است که ۱۰۰درصد جریان «برانداز» می‌باشد. این جریان با سوء‌استفاده از شرایط موجود می‌خواهند به محوری که مایه وحدت ملت است آسیب برسانند. این محور، مقام معظم رهبری آیت الله العظمی امام خامنه‌ای حفظه الله است.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

نایب رییس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در بخش دیگری از سخنانش، درمورد محمود امجد گفت «امثال این آقازاده‌هایی که منجر به منحرف شدن پدرانشان شده‌اند، سابقه تاریخی دارد» و در توضیح آنچه که «جریان ولایت‌ستیز» خوانده بود، آن را «دقیقاً در تداوم فتنه سال ۸۸» عنوان کرد. 

حکومت ایران، اعتراض‌های پس از اعلام نتیجه انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۸۸ را «فتنه»  می‌خواند. 

محمود امجد، روحانی شناخته‌شده و استاد اخلاق در حوزه علمیه قم است که پدرش هم روحانی و پدربزرگش مشهور به «افصح المتکلّمین» بود. او به‌تازگی با انتشار ویدیویی در اینستاگرام به تندی از علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی انتقاد کرد و او را مسئول تمام خون‌های ریخته‌شده بعد از ۸۸ دانست. انتشار این ویدیو واکنش‌های گسترده‌ افراد و گروه‌های مختلف را به‌دنبال داشت، ازجمله جامعه مدرسین حوزه علمیه قم که در بیانیه‌ای او را محکوم کرد و بدون اشاره مستقیم به نامش، او را «خودباخته» و «ساده‌لوح» خطاب کرد.

نام محمود امجد از زمان اعتراض‌ها به نتایج انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۸۸ به‌علت بیانیه‌ها و سخنرانی‌هایش به‌عنوان طرفدار معترضان مطرح شد. این موضوع باعث شد که در سال ۱۳۹۴، صلاحیتش برای نامزدی مجلس خبرگان تایید نشود.