واشنگتن‌پست: ایران در ایجاد وبسایت تهدیدآمیر علیه مقام‌های آمریکا دست داشته

مقام‌های آمریکایی در ماه اوت ایران را متهم کردند که فعالانه به دنبال دخالت در انتخابات آمریکا و آسیب زدن به نهادهای دموکراتیک است

کریستوفر ری مدیر اف‌بی‌آی - SARAH SILBIGER / POOL / AFP

مقام‌های ایالتی و فدرال ایالات متحده روز سه‌شنبه گفتند پلیس فدرال آمریکا (اف‌بی‌آی) به این نتیجه رسیده که ایران پشت اقدامات سایبری اخیر با هدف برانگیختن خشونت علیه مدیر اف‌بی‌آی، یک کارشناس سابق ارشد امنیت سایبری و چند مقام انتخاباتی ایالتی که ادعاهای دونالد ترامپ در مورد تقلب گسترده در انتخابات را رد کرده‌اند، بوده است.

به گزارش روزنامه واشنگتن‌پست، کریستوفر ری مدیر اف‌بی‌آی و کریستوفر کربس مقام سابق وزارت امنیت داخلی آمریکا در میان ده‌ها نفری بودند که تصاویر، نشانی محل سکونت و دیگر اطلاعات شخصی آنها در وبسایتی به نام «دشمنان مردم» منتشر و بر روی تصاویر آنها علامت نشانه‌گیری (شبیه علامت جمع) حک شده بود.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

بسیاری از این مقام‌ها به نحوی امنیت انتخابات ریاست جمهوری سوم نوامبر (سیزدهم آبان) در ایالات متحده را تایید کرده و بر خلاف ادعاهای دونالد ترامپ که می‌گوید در انتخابات تقلب شده، گفته‌اند هیچ مدرکی دال برای وقوع تقلب گسترده مشاهده نکرده‌اند. در وبسایت مذکور گفته شده است اینها به انتخابات جعلی علیه ترامپ کمک کرده‌اند.

به گزارش واشنگتن‌پست، برخی از این افراد پیامی دریافت کرده‌اند که در آن گفته شده است اف‌بی‌آی اطلاعات موثقی در دست دارد که نشان می‌دهد عوامل مرتبط با جمهوری اسلامی ایران پشت ایجاد وبسایت «دشمنان مردم» در اواسط دسامبر سال گذشته بوده‌اند. اف‌بی‌آی به درخواست این روزنامه برای اظهارنظر در این زمینه پاسخ نداده است.

مقام‌های اطلاعاتی آمریکا در ماه اوت ایران را متهم کردند که فعالانه به دنبال دخالت در انتخابات آمریکا و آسیب زدن به نهادهای دموکراتیک و تفرقه‌اندازی در جامعه آمریکایی است و در اکتبر نیز گفتند در پی هدف گرفتن رأی دهندگان حامی حزب دموکرات، از طریق ارسال ایمیل‌های جعلی تهدیدآمیز، بوده است. تهران این اتهام‌ها را رد می‌کند.