چلسی، پیروز تقابل لندنی‌ها

تیم چلسی در فصل جاری مسابقات خریدهای زیاد و گرانقیمتی که داشته است

مدافعان چلسی فرصت گل‌زنی را به وستهام یونایتد‌ی‌ها ندادند-  Pool via REUTERS/Clive Rose 

تیم فوتبال چلسی در آخرین دیدار هفته سیزدهم لیگ جزیره، موفق شد تیم وستهام یونایتد از شرق لندن را با نتیجه ۳ بر صفر شکست بدهد. این بازی که به میزبانی آبی‌های لندن برگذار می‌شد به دلیل شیوع نوع جدیدی از کووید-۱۹، بدون حضور تماشاگران در ورزشگاه استمفورد بریج برگزارشد.

تیم چلسی که در دو دیدار قبلی خود به ترتیب مغلوب اورتون و تیم ولورهمپتون شده بود، به پیروزی در این مسابقه و کسب ۳ امتیاز احتیاج مبرم داشت. تیم چلسی در فصل جاری مسابقات با توجه به خریدهای زیاد و گرانقیمتی که داشت، هنوز نتوانسته است تا عملکرد ثابت و پر قدرتی از خود به نمایش بگذارد. این تیم با مربیگری فرانک لمپارد توانست تا حدی جوان‌گرایی را مهم‌ترین هدف این باشگاه قرار دهد، اما چیزی که به نظر می‌رسد بی‌تجربگی و نداشتن دانش فنی مربیگری برای لمپارد مشکل اصلی این روزهای تیم فوتبال چلسی است، که باعث شده نتواند انتظارات تماشاگران این تیم را برآورده کند.

تیم فوتبال چلسی در این دیدار با تمامی نفرات و با آرایش چهار بازیکن در خط دفاعی پای به این دیدار گذاشت، از ابتدای مسابقه مشخص بود که فرانک لمپارد احتیاط را در دستور کار خود قرار داده؛ چرا که تیم دیوید مویس در دو دیدار قبلی خود عملکرد نسبتاً بهتری در مقابل دیگرحریفان از خود نشان داده بودند. اما آبی‌های لندن نیز دل به گلزنی‌های تیمو ورنر مهاجم گلزن و گرانقیمت آلمانی خود بسته بودند تا شاید او مجدداً پایش به گلزنی باز شود و مانند بازی‌ها گذشته بتواند کار را برای آن‌ها آسان‌تر کند.

تیم فوتبال چلسی با این که در پنجره نقل و انتقال بازیکنان موفق عمل کرد و در خط دفاعی موفق شد تیاگو سیلوا مدافع برزیلی و کارآمد پی اس جی را جذب کند، اما به نظر می‌رسد هنوز در این پست مشکل دارد و تصمیم دارد تا دکلان رایس، مدافع همین تیم وستهام را در تعطیلات ژانویه جذب کند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

در نیمه اول این دیدار ابتدا در دقیقه هفت رایس موفق شد تا دروازه چلسی را باز بکند اما این گل از سوی داور کنار به دلیل آفساید مردود اعلام شد. مهم‌ترین اتفاق نیمه اول در دقیقه دهم رخ داد و تیاگو سیلوا توانست از روی یک توپ ارسالی با ضربه سر دروازه را باز کند. در نیمه دوم تیم وستهام ملقب به چکش‌ها، بازی بهتری از خود نشان دادند و حتی دو بار شانس باز کردن دروازه تیم میزبان را هم داشتند، اما با بدشانسی آن‌ها توپ‌ها تبدیل به گل نشد.

 خلاف روند بازی تیم فوتبال چلسی موفق شد دو بار دیگر با ضربه‌های آبراهام، مهاجم خود دروازه وستهام را باز کند و بدین ترتیب بازی ۳ بر صفر به سود چلسی به اتمام رسید.

 در پایان دیدار و در کنفرانس مطبوعاتی لمپارد از عملکرد تیمش تقدیر کرد، او همچنین در مورد تیاگو سیلوا این گونه بیان کرد: «او یک بازیکن سخت‌کوش است و به یاد نمی‌آورم که خودم در سن ۳۶ سالگی در تمامی مسابقات حضور داشته باشم، مدام بین بازی‌ها استراحت می‌کردم چون می‌دانستم سن من در حال بالا رفتن است و توانایی حضور در اکثر مسابقات را ندارم.»

 تیم فوتبال چلسی با کسب این پیروزی مانند تاتنهام ۲۵ امتیازی شد و با تفاضل گل بهتر در رده پنجم جدول لیگ جزیره قرار گرفت.

بیشتر از ورزش