سیتی، یونایتد و چلسی: پیروزی های دلچسب، نگاه به بالای جدول

دربی بزرگ شمال لندن یکشنبه میان تاتنهام و آرسنال برگزار می شود

شادمانی کورت زوما، اولیویه ژیرو و بن چیلول پس از گل دوم چلسی - MIKE HEWITT / POOL / AFP

روز شنبه، بازی‌های لیگ برتر انگلستان شاهد پیروزی‌های دلگرم‌کننده‌ای بود برای تیم‌های نام‌آوری که اوایل این فصل به دست‌انداز افتاده‌بودند، البته اگر اورتون را مستثنا کنیم که در زمین برنلی به نتیجه‌ای بهتر از مساوی یک بر یک نرسید.

در استادیوم الاتحاد، منچسترسیتی تسلط بی‌چون و چرای خود را بر فولهام دیکته کرد و با گل‌های رحیم استرلینگ و کوین دوبروینه، در همان نیمه اول پرونده بازی را بست.

در لندن، وستهم دیوید مویز میهمان تیمی بود که تا دو سال پیش خودش مدت کوتاهی مربی‌گری‌اش را به عهده داشت: منچستر یونایتد. وستهم بازی ضدحمله‌ای را عالی شروع کرد و در دقیقه ۳۸ با گل سوچک جلو افتاد. چند دقیقه بعد، پابلو فورنالز در زمین هجده قدم یونایتد همه کار کرد جز آنکه گل بزند. او پس از دریبل زدن همه مدافعان و دروازه بان، دچار غرور بی‌جا شد و خواست به شیرین‌کاری ادامه بدهد که سر خورد و یک گل مسلم را از دست داد، گلی که احتمالا هم حسرتش را تا مدتها خواهد خورد، هم سرکوفتش را از دیوید مویز.

اما شیاطین سرخ ناگهان در نیمه دوم جان گرفتند و با سه گل پیاپی پوگبا، گرینوود و رشفورد، نتیجه را برگرداندند تا تیم اوله گونار سولشر نهمین پیروزی بیرون از خانه‌اش را جشن بگیرد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

مشابه این نتیجه در ورزشگاه استمفورد بریج لندن تکرار شد. شاگردان فرانک لمپارد در دقیقه چهارم غافلگیر شدند و یک لحظه به بمفورد، اعجوبه گلزنی لیدزیونایتد فرصت دادند تا زهرش را بریزد. اما بعد ورق برگشت: ژیرو، زوما و پالیسیچ از دقیقه ۲۷ تا سه دقیقه پس از پایان وقت عادی گل زدند و چلسی را با یک پیروزی شیرین به صدر جدول بردند.

روز یکشنبه، شاهد دربی بزرگ شمال لندن میان تاتنهام – صدرنشین کنونی لیگ – و توپچی‌های آرسنال خواهد بود و شاگردان کلوپ در انفیلد میزبان وولوزی هستند که هفته پیش اورتون را خرد و خاکشیر کرد.

در دیگر بازی‌های یکشنبه لستر مهمان شفیلد یونایتد است و کریستال پالاس در زمین حریف به مصاف وست براومویچ آلبیون می‌رود.

بیشتر از ورزش