حضور احتمالی نادال و فدرر در مسابقات تنیس آزاد استرالیا

راجر فدرر به تازگی به عنوان پر طرفدارترین ورزشکار تنیس از سوی انجمن تنیس‌بازان جهان در سال ۲۰۲۰ معرفی شده است

راجر فدرر،تنیس‌‌باز نام‌آور جهان - RODGER BOSCH / AFP

به نظر می‌رسید با آغاز سال جدید میلادی مسابقات تنیس شور و هیجان دوباره را برای طرفداران خود به ارمغان بیاورد، اما این طور که به نظر می‌رسد برگزاری مسابقات تنیس نیز دچار تغییرات اساسی شده است.

برگزارکنندگان مسابقات تنیس آزاد استرالیا در شهر ملبورن که اولین مسابقه گرند اسلم در شروع سال میلادی است، اعلام کرده‌اند که این مسابقات با سه هفته تأخیر انجام خواهد شد. کرگ تایلی مدیر برگزاری مسابقات گفت که امیدوار است با حضور بزرگان تنیس در این مسابقات هیجان به این مسابقات برگردد، او به این نکته اشاره کرد: «ما تماشاگران فوق‌العاده‌ای داریم اما گمان نکنم که در سال جاری بتوان رکورد حضور تماشاگران را جابه‌جا کرد، چرا که به دلیل بیماری کووید-۱۹ فقط تا ۵۰ درصد مجوز ورود تماشاگران صادر شده است.»

 او همچنین اشاره کرد حضور بازیکنانی مانند فدرر و نادال می‌توانند گرمای مسابقات را دو چندان کند. طی توافقی که فدراسیون تنیس استرالیا با فدراسیون تنیس قطر انجام داده است، قرار شد تا مسابقات مقدماتی قبل از شروع جدول اصلی مسابقات، با حضور ۱۲۸ بازیکن به مدت سه روز و از تاریخ دهم تا سیزدهم ژانویه در کشور قطر برگزار شود. بدین ترتیب در ماه نخست سال ۲۰۲۱ مسابقات تنیس ۲۵۰ امتیازی قطر برگزار نخواهد شد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

می‌توان گفت اولین مسابقات رسمی تنیس بعد از وقفه‌ای نسبتاً طولانی از اوایل ژانویه در شهر ملبورن استرالیا برگزار خواهد شد. اما راجر فدرر که دارای شش عنوان قهرمانی در مسابقات تنیس آزاد استرالیا است، هنوز حضور رسمی خود را در این مسابقات اعلام نکرده است، راجر فدرر که به تازگی به عنوان پر طرفدارترین ورزشکار تنیس از سوی انجمن تنیس‌بازان جهان در سال ۲۰۲۰ معرفی شده است، در حال طی کردن دوران آماده‌سازی پس از عمل جراحی روی زانوهای خود است.

راجر فدرر سال گذشته در مرحله نیمه‌نهایی مسابقات استرالیا در مقابل جوکوویچ قرار گرفت و از راهیابی به دیدار پایانی بازماند، این مسابقه آخرین بازی فدرر در سال۲۰۲۰ بود و بعد از آن بود که او به صورت رسمی اعلام کرد که به دلیل درد از ناحیه زانو و جراحی احتمالی قادر به شرکت در هیچ یک از مسابقات نخواهد بود.

حال که به فصل جدید از مسابقات نزدیک می‌شویم به نظر می‌رسد که فدرر در حال آماده‌سازی خود در کشور امارات و شهر دبی است ولی به گفته خود او حضورش در مسابقات استرالیا قطعی نیست.

اما رافائل نادال مرد شماره دوی حال حاضر تنیس جهان نیز به صورت رسمی حضور خود را در مسابقات تنیس آزاد استرالیا اعلام کرده است. او در سال ۲۰۲۰ موفق شد برای سیزدهمین بار عنوان قهرمانی مسابقات آزاد پاریس را به دست آورد، نادال توانست به عنوان پر افتخارترین تنیسور این مسابقات نیز لقب بگیرد و به رکورد ۲۰ عنوان گرند اسلم راجر فدرر نیز برسد. همچنین او توانست جایزه بهترین تنیسور سال را از سوی انجمن تنیس‌بازان جهان دریافت کند. نادال که در حال حاضر تمرینات خود را در شهر مایورکای اسپانیا پشت سر می‌گذارد امیدوار است تا در سال جاری بتواند برای دومین بار فاتح مسابقات آزاد استرالیا لقب بگیرد.

بیشتر از ورزش