مسابقات نهایی انجمن تنیس حرفه‌ای ۲۰۲۰: تیم سیتسیپاس را خرد کرد

رافائل نادال و آندری روبلف عصر روز یکشنبه به مصاف یکدیگر خواهند رفت

دومینیک تیم تنیس باز اتریشی-Glyn KIRK / AFP

دومینیک تیم و استفانونس سیتسیپاس اولین مسابقه رقابت‌های نهایی انجمن تنیس حرفه‌ای در سال جاری را کلید زدند و این مسابقه با پیروزی سه ست پیاپی در روز یکشنبه برای تنیس‌باز اتریشی به پایان رسید که بازی را با نتیجه۷-۶ (۵) ۴-۶ ۶-۳ برد. 

نتیجه این بازی حاکی از انتقام‌گیری تنیس‌باز شماره ۳ دنیا در برابر حریف یونانی خود بود، چرا که در بازی نهایی سال گذشته همین مسابقات در لندن سیتسیپاس برنده مسابقه شد. 

فضایی عجیب در ورزشگاه O2 برای بازی افتتاحیه برقرار بود اما نه مدافع قهرمانی سال گذشته و نه برنده جام آزاد تنیس ایالات متحده برای تقویت روحیه خود و اجرای بازی عالی مشکلی نداشتند. 

از همین رو، شاهد سرویس‌هایی بی‌نظیر از دو طرف بودیم و هر یک از این دو تنیس‌باز در طول بازی مهارت‌های بی‌نظیر خود را به نمایش گذاشتند و توپ در اکثر موارد با برخورد به تور میانی از بازی خارج شد. 

اولین ست بازی شامل چندین سرویس بی‌نظیر بود که همه را شیفته کرد و هیچ یک از این دو ورزشکار نتوانستند به امتیاز تکمیلی سرویس زدن دست یابند و نهایتا نتیجه این ست با تفاضل یک امتیاز برای شکستن تساوی به پایان رسید. 

عامل تعیین‌کننده در ست اول، اشتباه سیتسیپاس بود که فرصت خود را از دست داد و در حالی که ۴-۱ جلو بود اما تیم به سختی مبارزه کرد و نتیجه را به ۵-۵ رساند. بعد از تساوی امتیاز، این تنیس‌باز اتریشی  سرویسی محکمی زد که سیتسیپاس را مجبور به پاسخ بلند و از روی سر توپ کرد ولی تنیس‌باز یونانی نتوانست قدرت کافی را پشت توپ خود بگذارد تا امتیاز نهایی این ست را برای او به ارمغان آورد. 

این تنیس‌باز ۲۲ساله در دور اول ست دوم بازی هم موقعیت‌های خود را هدر داد و نتوانست از فرصت پیشتازی ۳۰-۰ حاصل از سرویس‌های تیم بهره جوید، در دو دور بعدی این ست هم او جای حریفش در میدان بازی را اشتباه گرفت و تیم توانست اولین امتیاز با تفاضل حاصل از سرویس خود در بازی را کسب کند و این کار را از طریق ضربه بک‌هندی انجام داد که حاکی از ضربه یک برنده بود. 

هر دو مرد بازی‌های درخشانی از خود در ادامه این ست به نمایش گذاشتند ولی تیم نتوانست به امتیاز تکمیلی مهم بازی دست یابد و این سیتسیپاس بود که دست آخر در امتیاز ۴-۵ سرویس خود را به بیرون از زمین فرستاد. 

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

با وجود این تیم پاسخی عالی از خود به نمایش گذاشت و در ست سوم و تعیین کننده با امتیاز ۰-۲ از رقیب خود جلو افتاد. بعد نوبت این برنده یک بار عنوان قهرمانی گرند اسلم بود که سرویس‌های خود را زده و فاصله را با دوست و رقیب خود بیشتر کند. 

در امتیاز ۳-۱ تیم با مقاومتی از جانب رقیب مواجه شد و به سختی توانست سرویس‌های خود را حفظ کند، کما این که چندین شانس را برای کسب امتیاز از دست داد، ولی نهایتا کار خود را انجام داد تا به دو امتیاز نهایی بازی برسد. 

گرچه سیتسیپاس به سختی تلاش کرد تا در بازی باقی بماند اما نتوانست فاصله خود را با تیم کم کند و در امتیاز ۵-۳ نوبت تیم بود که سرویس‌های خود را بزند. 

گرچه تنیس‌باز یونانی توانست امتیاز یکی از آن سرویس‌ها را از آن خود کند، سرویس‌های تیم بیش از اندازه خوب بود و او توانست بعد از ۲ ساعت و ۱۸ دقیقه در زمین بازی، پیروزی را از آن خود کند. 

در بازی بعدی، رافائل نادال، تنیس‌باز شماره ۲ دنیا و آندری روبلف در گروه لندن ۲۰۲۰ در عصر روز یکشنبه به مصاف یکدیگر خواهند رفت.

© The Independent

بیشتر از ورزش