واکسن کرونا روز دوشنبه به جو بایدن تزریق می‌شود

سناتور کامالا هریس و همسرش نیز یک هفته پس از بایدن، واکسینه خواهند شد

جو بایدن، رئیس جمهوری منتخب آمریکا به همراه همسرش جیل بایدن - Angela Weiss / AFP

قرار است روز دوشنبه به جو بایدن و بانوی اول آینده آمریکا، واکسن کرونا تزریق شوند. تزریق واکسن برای آنها در ایالت دلاور انجام خواهد شد. این دو، تازه‌ترین شخصیت‌های برجسته سیاسی آمریکا هستند که واکسن کرونا را دریافت می‌کنند.

روز جمعه، مایک پنس، معاون ریاست‌جمهوری، نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان و میچ مک‌کانل، رئیس اکثریت در سنای ایالات‌متحده در ملاعام واکسینه شدند.

تزریق واکسن به آقای پنس و همسرش در یک برنامه زنده تلویزیونی انجام شد. جروم آدامز، بالاترین مقام پزشکی آمریکا نیز در همان برنامه واکسن کرونا را دریافت کرد. 

خانم پلوسی و آقای مک‌کانل نیز تصاویر واکسیناسیون خود را در توییتر به اشتراک گذاشتند.

خانم پلوسی نوشت: «امروز با اطمینان به علم و به توصیه دفتر پزشکان آمریکا، واکسن کووید-۱۹ را تزریق کردم. با توزیع این واکسن، همچنان باید از ماسک استفاده کنیم و به رعایت فاصله اجتماعی و دیگر گام‌هایی که جان‌ها را نجات می‌دهد و ویروس را از میان می‌برد، ادامه دهیم.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

مک‌کانل هم در حمایت از توزیع و تزریق واکسن کرونا نوشت: «لحظاتی پیش در راستای پروتکل‌های دولت، واکسن امن و موثر کووید-۱۹ به من تزریق شد. این واکسن‌ها، ابزار ما برای شکست ویروس هستند.»

سناتور کامالا هریس و همسرش نیز یک هفته پس از بایدن، واکسینه خواهند شد.

این رهبران تنها چند روز پس از آن که دکتر آنتونی فاوچی، رئیس انستیتوی ملی بیماری‌های عفونی و آلرژی به برنامه «گودمورنینگ آمریکا» گفت که فکر می‌کند آقایان بایدن و پنس باید هرچه زودتر واکسینه شوند، واکسن دریافت می‌کنند. دکتر فاوچی گفته بود: «به دلایل امنیتی معتقدم باید هرچه زودتر آن‌ها را واکسینه کنیم. آن‌ها باید هنگام ورود او (بایدن) به کاخ سفید در ماه ژانویه کاملا (در مقابل بیماری) ایمن باشند. به همین دلیل من آن (واکسیناسیون) را به شدت توصیه می‌کنم.»

کایلی مک‌انانی، سخنگوی کاخ سفید، گفته است که دونالد ترامپ تا زمانی که تیم پزشکی کاخ سفید توصیه نکرده است، واکسینه نخواهد شد. خانم مک‌انانی به این نکته اشاره نکرد که آیا واکسیناسیون آقای ترامپ نیز علنی خواهد بود یا خیر.

کاخ سفید اعلام کرده است که پادتنی که چندی پیش در فصل پاییز، پس از ابتلای ترامپ به کووید-۱۹ در بدن او ایجاد شده است، او را همچنان در مقابل ویروس ایمن می‌کند.

© The Independent

بیشتر از جهان